دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سامانه ملی مشاغل ایران رونمایی می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی سامانه ملی مشاغل ایران خبر داد.
کد خبر : 49057

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن طائی در سمینار علم، کارآفرینی و اشتغال افزود: مفاهیم «برزیگری و بهروزی» از نام دو کارآفرین برتر کشور گرفته شده و به نوعی تاکیدی بر ویژگی‌های کارآفرینان برتر و موفق است که در مسیر کارآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.


وی تصریح کرد: اگر حس روییدن، اراده و شکوفایی در فردی وجود داشته باشد، در سخت‌ترین شرایط نیز به بستر رشد و توسعه دست خواهد یافت و در چنین شرایطی با هر ماده سازنده‌ای که در دسترس است، می‌توان اثری گرانبها آفرید و خلق ارزش کرد.


طائی از فعالیت 800 مرکز کاریابی داخلی و 80 مرکز کاریابی بین‌المللی در کشور خبر داد و اظهار کرد: کارآفرین کسی نیست که مشکلی نداشته باشد، بلکه کسی است که در مقابل هر مشکلی راهکاری بیابد.


وی با تاکید بر نقش بنگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی اضافه کرد: بسیاری از کارآفرینان موفق کار خود را از مشاغل خانگی آغاز کرده‌اند. در واقع برای کارآفرین موفق بودن باید هنر کار کردن و خلق ارزش را در یکی از زمینه‌های اقتصادی به دست آورد و در این راستا شناخت امکانات، ابزار و اختیارات ضروری است.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفت جریان تحول‌آفرین در شکوفایی اقتصاد کشور را آموزش و مهارت، سرمایه‌گذاری، رشد و تولید، محیط ناب کسب و کار، زیرساخت‌های مساعد برای سرمایه‌گذاری، وجود تقاضا و بازار، فرهنگ مناسب و بهره‌وری نیروی کار و نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد عنوان کرد.


وی نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد را از مهم‌ترین جریان‌های تحول‌آفرین در شکوفایی اقتصادی دانست و تاکید کرد: این جریان باید به صورت پیوسته و همیشگی وجود داشته باشد، در غیر این صورت نقش دولت در این راستا به خوبی ایفا نشده است.


طایی عنوان کرد: متنوع‌سازی شیوه تامین مالی کارآفرینی، توانمندسازی فن‌آفرینان از طریق آموزش‌های ترکیبی‌تخصصی کارآفرینی، ایجاد 133 مرکز مشاوره در زمینه اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در استان‌های کشور، ایجاد و راه‌اندازی سامانه ملی مشاغل ایران، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی جامع کارآفرینی براساس استانداردهای بین‌المللی و تدوین برنامه توانمندسازی اشتغال‌پذیری و کارآفرینی دانشجویان تحت عنوان "تاک دانش" از مجموعه برنامه‌های توسعه کارآفرینی در کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب