دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1399 - 16:00
اسرائیل‌‌الیوم:

تعداد صهیونیست‌های به هلاکت رسیده طی 18 سال تجاوز به لبنان بیش از آمار رسمی است

یک پایگاه خبری اسرائیلی فاش کرد تعداد صهیونیست‌هایی که از این رژیم طی 18 سال تجاوز نظامی به لبنان به هلاکت رسیده‌اند، بیش از آمار رسمی است.
کد خبر : 490560
Israeli-Soldiers-21.01.20.jpg-1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه اسرائیل‌‌الیوم در گزارشی به‌نقل از یک تحقیق مستقل گزارش کرد تعداد افرادی که از ارتش رژیم صهیونیستی در خلال 18 سال حضور نظامی در جنوب لبنان به هلاکت رسید‌ه‌اند، بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.


دو روزنامه‌نگار رژیم صهیونیستی با برپایی کمپینی به جمع‌آوری اطلاعات مستقل با هدف رسیدن به تعداد واقعی کسانی که در لبنان کشته شده بودند، اقدام کردند. طبق تحقیقات انجام شده، در لبنان 675 نظامی صهیونیست از سپتامبر 1982 (شهریور 1361)، یعنی زمان پایان عملیات صلح الجلیل تا زمان خروج این نیروها از لبنان در می 2000 (خرداد 1379) کشته شدند. از میان این افراد 414 نفر در کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی بودند.


این تحقیقات که به‌طور مستقل و برمبنای داده‌های سایت «یزکور» انجام شد، هدفش در درجه نخست مشخص کردن تعداد افراد کشته شده و در درجه بعدی مشخص کردن زمان و مکان کشته شدن نظامیان بود. دو روزنامه‌نگار صهیونیست تاکنون به عدد نهایی نرسیده‌اند و تأکید کردند اسامی و تعداد اعلام شده در فهرستشان همه آن چیزی نیست که رخ داده است. 


روزنامه‌نگاران صهیونیست فاش کردند: تلاش شد تا به آمار قطعی کشته‌شدگان 18 سال حضور در لبنان دست یابیم، ولی با مخالفت‌هایی در تل‌آویو مواجه شدیم و معتقدیم اسرائیل باید به‌طور رسمی مسئولیت این جنگ را بپذیرد.


اسرائیل‌‌الیوم تأکید کرد: ازجمله دلایلی که موجب شد اسرائیل لبنان را ترک کند، دشواری ایجاد منطقه‌ای امن در جنوب لبنان برای اسرائیلی‌ها و اجرای عملیات‌های بی‌فایده و نیز بی‌اعتمادی به هرگونه عملیات یا ماموریتی اسرائیلی در آنجا بود.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته