دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 11:51

واکنش عضو ارشد مؤتلفه به سخنان رئیس‌جمهوری: اگر رسانه‌ای دسترسی بیشتری به اطلاعات دارد، از نقاط مثبتش است

عضو ارشد حزب مؤتلفه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات درباره حاشیه امن برخی رسانه‌ها گفت: هیچ‌ رسانه‌ای حاشیه امن ندارد اگر هم رسانه‌ای دسترسی بیشتری به اطلاعات دارد، از نقاط مثبت آن رسانه است.
کد خبر : 49033

حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس مرکز امور بین‌الملل این حزب اصولگرا، با حضور در غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات گفت: به نظرم این خود تندروی و خروج از اعتدال است که آقای رئیس‌جمهوری خودشان را در مقابل یک نشریه یا یک رسانه قرار دهند. شأن رئیس‌جمهوری بالاتر از این حرف‌هاست که بیاید خودش را در مقابل یک روزنامه قرار بدهد.


این فعال سیاسی اصولگرا درباره اظهار نظر رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه «برخی رسانه‌ها حاشیه امن دارند»، تصریح کرد:‌ اولا قوه قضاییه چنین چیزی را قبول ندارد و علیه همه این رسانه‌ها شکایت شده است که در دادگاه حضور یافتند و پاسخگوی شکایات بودند.


وی تأکید کرد: رسانه‌ها براساس قانون دسترسی به اطلاعات، حق دسترسی آزادانه دارند، حالا اگر دولت نمی‌خواهد رسانه‌ها دسترسی داشته باشند، این برخلاف قانون است.


ترقی اضافه کرد: من فکر می‌کنم که هر دو طرف باید متانت بیشتری داشته باشند و درگیری دولت با رسانه‌ها درست نیست و فضای مطلوبی در جامعه به‌وجود نمی‌آورد.


وی گفت: وقتی می‌خواهید در جامعه آزادی بیان باشد باید عوارضش را تحمل کنید. طبیعت فضای آزاد را باید تحمل کرد. محدود کردن در چارچوب نظام، سیاست داخلی ما نیست. اما وقتی که ما فضا را آزاد گذاشتیم باید تلاش کنیم که با نصیحت و فرهنگ‌سازی اینها را در مسیری قرار دهیم که همه در فکر منافع ملی باشند.


ترقی همچنین در مورد تحریم نمایشگاه مطبوعات از سوی برخی رسانه‌ها اظهار کرد: من فکر می‌کنم اگر اعتراضات این رسانه‌ها مورد توجه دولت قرار گیرد، کافی است و بهتر بود که در نمایشگاه شرکت می‌کردند و سخنان و مواضع خود را همین جا می‌گفتند. شرکت در نمایشگاه بهتر از این بود که موضع عدم همزبانی و همدلی بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته