دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1399 - 00:05
از تهران تا گیلان؛

روحانیون مجلس یازدهم را بیشتر بشناسید+ سوابق

32 روحانی به مجلس یازدهم راه یافته‌اند که تعداد آنها در مقایسه با مجلس دهم دو برابر شده است.
کد خبر : 490197
931881.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سوت پایان مجلس دهم به صدا درآمده است و آخرین جلسات این مجلس همین هفته برگزار خواهد شد.


از طرفی دیگر در اوایل خرداد ماه مجلس یازدهم کار خود را شروع می‌کند. رقابت‌های انتخاباتی در 207 حوزه انتخابیه برای انتخاب 290 نماینده مجلس برگزار شد. در این بین نزدیک به 32 روحانی به مجلس یازدهم راه پیدا کردند که در مقایسه با مجلس دهم دو برابر شده است.


در مجلس اول شورای اسلامی 164 نفر، در مجلس دوم 153 نفر در مجلس سوم 85 نفر در مجلس چهارم 67 نفر در مجلس پنجم 54 نفر در مجلس ششم 35 نفر در مجلس هفتم 43 نفر در مجلس هشتم 44 نفر در مجلس نهم 27 نفر و در مجلس دهم 17 نفر از روحانیون نماینده شدند.


نمایندگان روحانی که به مجلس یازدهم راه پیدا کردند به شرح ذیل هستند. از میان ۳۲ نماینده روحانی مجلس یازدهم، ۱۳ نفر آنها برای اولین بار است که راهی مجلس می‌شوند.


1- آذربایجان شرقی:


-محمدرضا میرتاج‌الدینی: وی معاون پارلمانی دولت دهم بود و سابقه نمایندگی در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی را دارد. او از حوزه انتخابیه تبریز وارد مجلس یازدهم شد.


-رضا باقری بناب: وی از حوزه انتخابیه بناب وارد مجلس یازدهم شد. باقری در کارنامه خودش مدیر اجرایی حوزه علمیه بناب را دارد.


2-آذربایجان غربی:


-سلمان ذاکر: وی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی هم نماینده مردم ارومیه در مجلس بود. این دوره هم از همین حوزه وارد بهارستان شد. ذاکر از قضات دادگستری بوده و کارشناس بازرسی قضایی کل کشور است.


3-اردبیل:


-سید کاظم موسوی:نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.مشاور وزیر دادگستری در امور ایثارگران و کارشناس ارشد سازمان بازرسی کل کشور در کارنامه وی دیده می‌شود. وی در این دوره هم از حوزه انتخابیه اردبیل وارد مجلس شد.


4-اصفهان:


-صادق طباطبایی‌نژاد: کارشناسی ارشد تفسیر قرآن کریم و اتمام دوره سطح، مدرس حوزه علمیه قم و نماینده حوزه انتخابیه اصفهان در مجلس دهم و یازدهم است.


-حسین میرزایی:کارشناسی مهندسی عمران  و فراگیری دروس حوزوی. در کارنامه وی معاون نهاد دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیر مدرسه علمیه نیز دیده می‌شود.


-محمدتقی نقدعلی: وی موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۳۶ هزار و ۵۸ رای از خمینی شهر وارد بهارستان شود.


-سیدناصر موسوی لارگانی: نماینده دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فلاورجان است.


5-بوشهر:


-موسی احمدی: از حوزه انتخابیه عسلویه وارد مجلس یازدهم شد. وی علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکتری فقه و حقوق نیز هست.معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قضاوت در کارنامه او دیده می‌شود.


6-تهران:


-مرتضی آقا تهرانی: نماینده مردم تهران در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی و استاد اخلاق است.


-سیدمحمود نبویان: نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ویژه برجام بود.


-سیدرضا تقوی: نماینده دوره دوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، عضو جامعه روحانیت مبارز، رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در کارنامه وی دیده می‌شود. وی رئیس سنی مجلس یازدهم هم خواهد شد.


-حسن نوروزی: نماینده رباط کریم  در مجالس هشتم، دهم و یازدهم است. وی 4 سال رئیس دادگاه انقلاب این شهرستان بود.


7-خراسان رضوی:


-اکبراحمدپور: نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم است. وی دانشیار دانشگاه فردوسی هم هست.


-نصرالله پژمانفر: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی. وی دوره نهم و دهم هم در بهارستان بود. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم در کارنامه وی دیده می‌شود.


-محمدحسین حسین زاده بحرینی: دارای دکتری اقتصادی و نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی است که به مجلس یازدهم هم از حوزه انتخابیه مشهد راه یافت.


-جواد نیک بین: نماینده مردم کاشمر در مجلس یازدهم که مدیر حوزه علمیه این شهر هم هست.


8-خراسان جنوبی:


-مجید نصیرایی: نماینده مردم فردوس در مجلس یازدهم است. مدیر حوزه های علمیه استان خراسان جنوبی در کارنامه وی دیده می‌شود.


9-قم:


-مجتبی ذوالنوری: نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود. وی در گذشته جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بود.


10-زنجان:


-حسن شجاعی علی آبادی: نماینده مردم ابهر در مجلس یازدهم است. معاون علمی ستاد مجتمع حوزه ای صدرا بود.


11- چهارمحال و بختیاری:


-امیرقلی جعفری بروجنی: نماینده مردم بروجن در مجلس یازدهم است. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و مدرس حوزه علمیه این شهر است.


12-کرمان:


-موسی غضنفرآبادی: نماینده مردم بم و ریکان در مجلس یازدهم است. وی دوره هفتم و هشتم هم نماینده همین حوزه انتخابیه بود. وی 4 سال رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران و قاضی پرونده اسفندیار رحیم مشایی بود.


-حسین جلالی: نماینده مردم رفسنجان در مجلس یازدهم است. وی رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی هم هست.


13-گیلان:


-محمد صفر ماک میان: نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم که امام جمعه سابق این شهرستان بود.


14-مرکزی:


-محمد سبزی: نماینده مردم ساوه در مجلس یازدهم که رئیس حوزه علیمه این شهرستان بود.


-علیرضا سلیمی: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجالس هشتم، نهم و دهم است که به بهارستان یازدهم راه یافت.


15- کرمانشاه:


-سیدجواد حسینی‌کیا: نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس دهم و یازدهم که در کارنامه خودش مدیرکل امور آموزشی موسسه امام خمینی (ره) را در کارنامه دارد.


16-خوزستان:


-مجید ناصری نژاد:  نماینده مردم شادگان در دوره  هفتم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است. وی در گذشته رئیس دادگاه ماهشهر بود.


17- کهگیلویه و بویراحمد:


-سیدمحمد موحد: نماینده دوره چهام، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کهگیلویه و بهمئی است.


18- لرستان:


-محمدرضا مبلغی: نماینده مردم کوهدشت در مجلس یازدهم است. وی رئیس حوزه علمیه خرم آباد است.


19- همدان:


-احد آزادی خواه: نماینده مردم ملایر در مجلس دهم و یازدهم است. او در گذشته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بود.


-احمد حسین فلاحی: نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم است. وی هیات علمی دانشگاه و استاد حوزه است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس یازدهم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته