دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1399 - 11:49
آنا بررسی می‌کند؛

تفاوت فرهنگی در راه مقابله با کرونا در فوتبال/ فاصله حرف تا عمل مشخص شد+تصاویر

ازسرگیری دیدارهای فوتبال نیاز به عمل به قوانین مقابله با ویروس کرونا دارد و با حرف زدن و خلاف آن رفتار کردن امکان از بین بردن این ویروس وجود ندارد.
کد خبر : 490176
شادی وولفسبورگ.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا «COVID-19» بحران عظیمی در دنیا ایجاد کرد و باعث تعطیلی مسابقات ورزشی شد. مسابقات فوتبال هم بالطبع از این ویروس در امان نماند و چالش‌های زیادی برای برگزارکنندگان مسابقات در کشورهای مختلف ایجاد شد. 


چندین فدراسیون تصمیم به تعطیلی مسابقات گرفتند و فدراسیون‌هایی هم وجود داشتند که حاضر به تعطیلی مسابقات نشدند و با کمک دولت کشورشان رقابت‌ها را ازسر گرفتند یا اینکه زمانی را برای شروع دوباره بازی‌ها مشخص کرده‌اند.


فرهنگ کرونا در آلمان و کره جنوبی


جایگاه فوتبالیست‌ها در ایام کرونا آلمان


اولین کشوری که بازی‌ها را شروع کرد کره جنوبی بود و از روز گذشته هم رقابت‌های بوندسلیگا در آلمان ازسر گرفته شد. دیدارها بدون حضور تماشاگران و پشت درهای بسته با رعایت دقیق نکات ایمنی و بهداشتی برگزار می‌شود و برای بازیکنان روی نیمکت ذخیره و تماشاگران نیز فاصله اجتماعی مناسبی تعریف شده تا فرد آلوده‌ای، فرد سالمی را مبتلا نکند. این موضوع شامل حال خبرنگاران هم می‌شود. شادی پس از گل هم با رعایت موازین بهداشتی انجام می‌شود. 


جایگاه خبرنگاران در ایام کرونا در کره جنوبی


نکته مهم در شروع مسابقات در کره جنوبی و آلمان به فاصله یک هفته این است که در این کشورها تمامی مردم که شامل بازیکنان هم می‌شود با رعایت قوانین در قرنطینه ماندند و حاضر نشدند فاصله اجتماعی را بشکنند تا پس از دو ماه به آن‌ها مجوز بازی داده شود و البته در جریان برگزاری مسابقات هم قوانین با دقت اجرا می‌شود و جالب است نهایت همکاری با مجریان قانون می‌شود. در این مدت کوچک‌ترین جنجالی برای تعیین قهرمان نشد و با تابعیت از قانون روزی رسید که تکلیف جدول رده‌بندی در زمین مسابقه مشخص شود. این تعریفی از فرهنگ مقابله با کرونا در کشورهایی بود که زودتر از همگان موفق به شروع دوباره مسابقات شدند.


شادی پس از گل دورتموند در ایام کرونا


فرهنگ کرونا در ایران


بدون تردید ویروس کرونا در ایران هم باعث تعطیلی مسابقات شد و از همان روز نخست بحث تعیین قهرمان به میان آمد. سلامتی مردم در اولویت قرار گرفت و بیشتر تیم‌ها مخالفت خود را با ازسرگیری رقابت‌ها اعلام کردند. مباحث زیادی به میان آمد و سازمان لیگ هم نتوانست تصمیم خاصی بگیرد. همه چیز منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش شد اما هنوز زمان قطعی شروع دوباره بازی‌ها مشخص نیست.


در این مدت تأکید زیادی بر اینکه در ایام کرونا امکان برگزاری رقابت‌ها وجود ندارد به میان آمد و بسیاری از مدیران، مربیان و بازیکنان اعلام کردند که در شرایط فعلی امکان ازسرگیری مسابقات وجود ندارد. بهتر است در خانه تمرین شود تا زنجیره شیوع ویروس را قطع کنیم. هیچ تیم مدعی هم حاضر نشد قهرمانی به پرسپولیس داده و سایر پیشنهادات در این زمینه مورد قبول قرار نگرفت. 


در شرایطی که مدعیان سلامت مردم به مخالفت خود با ازسرگیری مسابقات ادامه می‌دهند و حتی برخی از آن‌ها عکس «متین قوسی» فوتبالیست 18 ساله که در برنامه تلویزیونی «ستاره ساز» چهره شد و بر اثر ویروس کرونا درگذشت را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که کرونا یک بر صفر از فوتبال پیش افتاده است، در شرایطی که عکسی منتشر شده که نشان می‌دهد نمونه‌ای از این افراد اصلاً قانون را رعایت نکردند و در میان ناقضان کرونا قرار دارند ولی داعیه حفظ سلامت دارند و اخطار می‌دهند که با شروع لیگ جان فوتبالیست‌ها و منتسبین به آن‌ها به خطر می‌افتد. این هم تعریفی از فرهنگ فوتبالی است.



انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته