دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1399 - 00:20
حسن‌زاده در گفتگو با آنا:

از جایگاه ایثارگران در وزارت ورزش بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی می‌شود

مشاور سابق وزیر ورزش و جوانان گفت: در دولت تدبیر و امید در وزارت ورزش و جوانان، با انتصاب افراد غیر مرتبط خارج از وزارتخانه به‌عنوان مشاور امور ایثارگران، شأن و منزلت این قشر معظم را خدشه‌دار و مورد تعرض قرار دادند.
کد خبر : 490120
IMG14212606.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دکتر محمد تقی حسن‌زاده که از سال 1388 تا 1390 مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان بودند در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره وضعیت و جایگاه ایثارگران در وزارت ورزش و جوانان گفت: علی‌رغم اینکه نظام جمهوری اسلامی با عنایت به ایثار و فداکاری خانواده معظم شهیدان جانبازان آزادگان رزمندگان حمایت‌ها و رهنمود‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با تدوین و تصویب سیاست‌های کلی نظام و قوانین خاص جایگاه ارزشمندی برای ایثارگران تبیین شده است اما متأسفانه از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در وزارت ورزش و جوانان، با انتصاب افراد غیر مرتبط خارج از وزارتخانه به‌عنوان مشاور امور ایثارگران در وزارت ورزش و جوانان، بجای رسیدگی و خدمت‌رسانی بدون منت به خانواده‌های ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهداف سیاسی و جناحی و بی‌توجهی و بی‌حرمتی جایگاه و شأن و منزلت این قشر معظم را خدشه‌دار و مورد تعرض قرار دادند. ایثارگران در مدت هفت سال دولت آقای روحانی با صبر و سکوت همه بی‌حرمتی‌ها و بداخلاقی‌ها را تحمل کردند.


وی گفت: وضعیت ایثارگران در این وزارتخانه به‌گونه‌ای است که از جایگاه آن‌ها استفاده‌های سیاسی و تبلیغاتی می‌شود و در رأس امور، وزیر ورزش و جوانان است که شأن جامعه ایثارگران را حفظ نکرده است. در شرایط فعلی موج نارضایتی جامعه ایثارگران از وضع موجود و نحو رفتار و برخوردهای غیر ارزشی مسئولین وزارتخانه وجود دارد که با بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی از جایگاه این قشر معظم باعث بی‌حرمتی و رعایت نکردن منزلت آن‌ها شده است. زمانی که به این رفتارها اعتراضی صورت می‌گیرد افراد از جامعه ایثارگر  تحت‌فشار قرار می‌گیرند و حق‌وحقوق آن‌ها تضیع می‌‌شود ، سِمت‌های مدیریتی از آن‌ها گرفته می‌شود، با فشار آنان را بازنشسته می‌کنند. متاسفانه از ایثارگران که تجربه و تخصص دارند در جایگاه مدیریتی وزارت‌خانه استفاده نمی‌شود.


مشاور سابق وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران گفت: این در حالی است که در قوانین و سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی بارها تأکید شده است که به این قشر اهمیت بدهند، نهادهای مسئول و دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت و اجرای قوانین خاص برای ایثارگران هستند. جامعه ایثارگر باید در عرصه‌های خدمتی و مدیریتی کشور حضور چشمگیر داشته باشند اما در وزارت ورزش این اتفاق نمی‌افتد. ایثارگران به دنبال پست و مقام نیستند. جایگاه آن‌ها در جامعه تدوین شده است اما در بدنه این وزارتخانه به کار گرفته نمی‌شوند.


حسن‌زاده تأکید کرد: در حالی که در بین ایثارگران شاغل در وزارت ورزش افراد دارای مدرک تحصیلی دکتری با سابقه مدیریتی در سطح عالی جانباز آزاده و فرزند شهید هستند اما مورد بی‌مهری قرار گرفته و از توان و تخصص آنان استفاده نمی‌شود. آنان را به حاشیه برده‌اند و افراد غیرمتخصص و ناکارآمد را از دیگر دستگاه به‌عنوان مدیر بکار گرفته‌اند. در سال‌های اخیر ابتدا محمد خرم که هیچ‌گونه سابقه ایثارگری نداشت و از جامعه ایثارگران نبود، به‌عنوان مشاور وزیر در وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. به علت عملکرد ضعیف و بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی با اعتراض ایثارگران کنار گذاشته شد تا فردی از بین جامعه ایثارگران روی کار بیاید و مسئولیت را برعهده بگیرد.اما وزیر ورزش و جوانان، قاسم قاسمی را که بازنشسته نیروی انتظامی بوده و ارتباطی به وزارتخانه ورزش و جوانان نداشت  به‌عنوان مشاور ایثارگران منصوب کرد. قاسمی که بازنشسته نیروی انتظامی است به فرهنگ‌سازمانی و انسانی وزارت ورزش آشنایی ندارد متأسفانه با رفتارهای اشراف‌گرایانه و غیرمعقول و نظامی‌گری این جایگاه را تصاحب کرد و در این مدت نه‌تنها شأن و منزلت جامعه ایثارگران وزارت ورزش و جوانان را رعایت نکرد بلکه از روش تهدید و برخوردهای پلیسی هم استفاده کرد که باعث آزار و اذیت ایثارگران شد.


وی افزود: متأسفانه در این وزارتخانه از جایگاه ایثارگران بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی می‌کنند و بعضاً اخبار کذب را منتشر می‌کنند. همین چند روز گذشته خبری را در سایت وزارتخانه و با ارسال پیامک مبنی بر اینکه یک هزار و 500 ایثارگر از وزیر ورزش و جوانان تشکر کرده‌اند، منتشر شد در حالی که چنین چیزی نبود. وزیر ورزش و جوانان از برگزاری جلسه با ایثارگران طفره می‌رود.ارزشی و اهمیتی برای ایثارگران قائل نمی‌شود . مدتی پیش جلسه‌ای در ارتباط با بزرگداشت و شأن و منزلت ایثارگران برگزار شد که افرادی که در این جلسه حضور پیدا کردند، از بیرون از وزارتخانه بودند این در شرایطی بود که جانبازان و ایثارگران وزارتخانه را طرد و مورد بی‌احترامی قرار دادند. در واقع وزیر آن‌ها را از بیرون وزارتخانه برای تبلیغات و کار رسانه‌ای دور خود جمع کرده بود.


مشاور سابق وزیر ورزش و جوانان گفت: متأسفانه این مسائل باعث نارضایتی جامعه ایثارگران وزارت ورزش و جوانان شده است. من از سال 88 تا 90 مشاور وزیر در امور ایثارگران بوده‌ام و افتخار داشتم خادم آنان باشم و به‌هیچ‌عنوان چنین مسائلی که امروز در وزارت ورزش حاکم شده و ایثارگران با روبه‌رو هستند در گذشته مطرح نبوده است. بی‌توجهی و رعایت نکردن شأن و منزلت ایثارگران باعث شده از حضور در برنامه دور شوند و نسبت به نحوه مدیریت در ورزش معترض هستند . امیدوارم که شرایط در آینده تغییر کند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته