دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیر خانه صنعت جوانان استان تهران: ارائه تسهیلات به خودروسازان دردی را دوا نمی‌کند

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران با بیان اینکه علاوه بر کاهش رشد ناخالص داخلی با کاهش صادرات و واردات نیز مواجه بوده‌ایم، گفت: همه این موارد در کنار هم عدم جریان نقدینگی در بنگاه‌های خصوصی را به همراه داشت.
کد خبر : 49008

رضا امیدوار‌تجریشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا در غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه امسال بودجه پروژه‌های عمرانی و جاری کشور پایین آمده است، افزود: به نسبت این وضع، تولید ناخالص داخلی کشور نیز کاهش را تجربه کرده است.


اوبا بیان اینکه علاوه بر ایران، رشد ناخالص داخلی کشور چین نیز با کاهش مواجه شده است، اظهار کرد: می‌توان گفت آثارتحریم از دوره گذشته اکنون خود را نشان داده است و عدم رشد بودجه نفتی و کاهش درآمدهای نفتی نیز بی‌تاثیر نبوده‌اند.


وی اظهار کرد: همچنین پرداخت یارانه به اقشار مردم هزینه‌ای‌ است که بر گردن دولت بوده است.


دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران درباره علت رشد منفی 1.1 درصدی بخش صنعت و معدن عنوان کرد: طلب بخش خصوصی از دولت از دلایل کاهش رشد بخش صنعت است. از طرفی به دلیل بازار آشفته منطقه مانند مشکلات کشور عراق، صادرات ما در منطقه نیز کاهش پیدا کرده است.


امیدوار‌تجریشی در پاسخ به اینکه چرا با وجود آنکه نزدیک به 68 درصد تسهیلات بانکی در سال 93 به بخش صنعت تخصیص یافته است، همچنان رشد منفی در این بخش داریم؟ گفت: باید دید این تسهلات به چه کسانی داده شده است. در صنایع کوچک کشور کسی را سراغ ندارم که تسهیلات دریافت کرده باشد در صورتی که این بخش می‌تواند تاثیر بسیاری در رشد صنعت داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه رشد صنعت در چین و ترکیه به علت اهمیتی است که به صنایع کوچک می‌دهند، عنوان کرد: تسهیلات بانکی‌ای که به خودروساز داده باشند، هیچ دردی را دوا نمی‌کند. در حالی که اگر این تسهیلات به قطعه‌ساز داده شود، تاثیرگذار خواهد بود.


امیدوار‌تجریشی با بیان اینکه اکثر تولیدکنندگان واقعی داخلی کشور دچار مشکل هستند، بیان کرد: در بخش تجهیزات اداری، پوشاک، چرم، خشکبار و بسیاری از صنایع دیگر دچار مشکل هستیم و باید روشن شود که این تسهیلات به کجا داده شده است.


دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران بیان کرد: یکی دیگر از دلایل رشد منفی صنعت، رکود در بخش مسکن است چراکه 300 تا 400 صنعت وابسته به مسکن داریم و قاعدتاً این صنایع نیز تحت تاثیر رکود بخش مسکن قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته