دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1399 - 13:22
نظری در گفتگو با آنا:

فردی برای رقابت در هیئت رئیسه به صحن می‌رود که از فیلتر فراکسیون نیروهای انقلاب عبور کند/ وحدت‌شکنی مذموم است

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب گفت: انتخاب اعضای هیئت رئیسه ابتدا در فراکسیون صورت می‌گیرد و هر فردی در فراکسیون رأی آورد برای رقابت به صحن علنی مجلس می‌رود.
کد خبر : 489841
download.jpg

سید غنی نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به جایگاه فراکسیون در تعیین مسیر مجلس اظهار کرد: فراکسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی کاربرد غیررسمی دارند و به عنوان بازوی کمکی کمیسیون‌ها عمل می‌کنند.


وی با بیان اینکه فراکسیون‌ها بازخوردهای بیرونی را به مجلس منعکس می‌کنند، تصریح کرد: به‌عنوان مثال فراکسیون کارگری  مطالبات کارگران را به صورت ویژه در مجلس پیگیری می‌کند.


منتخب مردم خلخال در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در ادوار مجلس فراکسیون‌های اکثریت و اقلیت با کاربردهای خاص تشکیل شده‌اند، تأکید کرد: بزرگترین‌ فراکسیون در هر مجلس با ماهیت سیاسی تشکیل می‌شود و در مجلس یازدهم هم یک فراکسیون گسترده و تأثیرگذار با عنوان نیروهای انقلاب تشکیل خواهد شد.


نظری با بیان اینکه مصمم هستیم فراکسیون قدرتمندی را در مجلس شکل دهیم، اظهار کرد: شورای مرکزی موقت فراکسیون متشکل از 57 نماینده در نیروهای انقلاب شکل گرفته که از هر استان چند نفر دور هم جمع شده‌ایم تا به بتوانیم فراکسیون اصلی در مجلس را تشکیل دهیم.


عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: وحدت میان نیروهای انقلاب برای تشکیل یک فراکسیون به وجود آمده است.


نظری با بیان اینکه هر نماینده‌ای که وارد مجلس می‌شود صاحب تفکر است و اینگونه نیست که بخواهیم همه به حرف یک نفر گوش دهند، خاطرنشان کرد: مجلس مرکز تضارب افکار و آراست و برگزاری جلسات برای سلایق مختلف را حق آنان می‌دانیم. 


وی با بیان اینکه تشکیل هیئت رئیسه موضوعی درون فراکسیونی است، خاطرنشان کرد: جلسات میان نیروهای مختلف برگزاز می‌شود، ولی در نهایت تصمیم‌ها در داخل فراکسیون نیروهای انقلاب گرفته می‌شود.


عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب با بیان اینکه برای انتخاب هیئت رئیسه ابتدا در فراکسیون میان کاندیداها رأی‌گیری می‌کنیم، بیان کرد: هر فردی در فراکسیون رأی آورد باید در صحن علنی بهارستان وارد رقابت شود.


نظری با تأکید براینکه ساختار شکنی از سوی هر فردی که باشد مذمون است و شائبه قدرت‌طلبی را تداعی می‌کند، گفت: اگر کسی در فراکسیون رأی نیاورد و باز در رقابت صحن شرکت کرد، ساختار و وحدت شکن است.


وی با اشاره به رایزنی‌های درون فراکسیونی گفت: گفتگوها و برگزاری جلسات تا پیش از تشکیل رسمی فراکسیون ایرادی ندارد، اما بعد از آن همه نیروها باید تابع تصمیمات فراکسیون باشند. 


وی با تصریح اینکه نباید رئیس مجلس با آرای ناپلئونی انتخاب شود، گفت: رئیس مجلس یازدهم باید با رأی غنی نمایندگان انتخاب شود تا بتوانیم مجلسی قوی داشته باشیم. خوشبختانه نیروهای مستقل مجلس تمایل به همراهی با نیروهای انقلاب دارند و نمی‌خواهند دنبال کسانی بروند که در نهایت 20 رأی را کسب خواهند کرد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

برچسب ها: نیروهای انقلاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته