دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل اتوبوسرانی تهران خبر داد؛

افزایش 25 درصدی کرایه خطوط اتوبوسرانی از اول خرداد ماه/ 62 درصد ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی فرسوده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و تأیید فرمانداری تهران، نرخ کرایه‌ حمل و نقل عمومی در سال 1399 معادل 25 درصد افزایش خواهد یافت که این افزایش از ابتدای خرداد ماه سال جاری در خطوط اتوبوسرانی اجرایی می‌شود.
کد خبر : 489571
اتوبوس.jpg

محمود ترفع در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های شرکت واحد اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران استفاده از تمام ظرفیت نشسته در اتوبوس مجاز بوده و فقط نباید مسافر سرپایی داشته باشیم.


وی با بیان این‌که ظرفیت جابجایی مسافر در حال حاضر حدود 500 هزار نفر است، گفت: به‌منظور جلوگیری از ازدحام در اتوبوس‌ها، نقاط پرتقاضا شناسایی شده و با بهره‌گیری از سرویس‌های کمکی از بار ایستگاه‌ها کم کرده‌ایم.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی هم گفت: در حال حاضر تعداد 5 هزار و 800 دستگاه اتوبوس در دو بخش عمومی و خصوصی در حال فعالیت است که 62 درصد (معادل 3 هزار و 595 دستگاه) آن بر اساس آخرین آیین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک فرسوده بوده و باید از رده خارج شوند.


ترفع تصریح کرد: علی‌رغم نیاز مبرم شرکت اتوبوسرانی به تزریق اتوبوس‌های نو از سال 89 هیچ اتوبوسی از سوی دولت تحویل گرفته نشده و از آن زمان تاکنون 867 دستگاه اتوبوس از طریق منابع داخلی تأمین شده است.


وی در پایان در ارتباط با بحث افزایش نرخ کرایه اتوبوس نیز گفت:‌ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و تأیید فرمانداری تهران، نرخ کرایه‌ حمل و نقل عمومی در سال 1399 معادل 25 درصد افزایش خواهد یافت و مقرر شده این افزایش نرخ از ابتدای خرداد ماه سال جاری در خطوط اتوبوسرانی اجرایی شود.


انتهای پیام/ 4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته