دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1399 - 12:15
قاضی‌زاده هاشمی:

70 درصد امتیازات مجلس دهم در اختیار لاریجانی بود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: یکی از مشکلات مجلس دهم این است که ۷۰ درصد امتیازات مجلس در اختیار رئیس مجلس است؛ در صورتی که در هیچ کجای دنیا رئیس مجلس، رئیس نمایندگان نیست
کد خبر : 489251
2492416.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، احسان قاضی‌زاده هاشمی در نشست اولویت‌های مجلس یازدهم که صبح امروز در محل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار کرد: در مجلس دهم شاهد ایرادات متعددی بوده‌ایم که مهم‌ترین ایراد آن، نداشتن دغدغه مردم توسط برخی نمایندگان بود.


وی افزود: البته این موضوع نافی وجود برخی مصوبات خوب نیست که در مجلس یازدهم هم پیگیری خواهیم کرد


نماینده مردم فریمان در مجلس دهم درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: مردم به مجلس یازدهم امیدهای بسیاری بسته‌اند و توقعات بسیاری از آن دارند. عملکرد این مجلس می‌تواند تأثیر بسیاری بر بازآفرینی اعتماد عمومی داشته باشد.


قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: اولویت اصلی مجلس یازدهم باید حل مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی، حذف قوانین زائد و حل مشکلات اشتغال و استخدامی باشد و تحقق این اولویت‌ها نیازمند تصویب قوانین کارآمد و به دور از هرگونه شعار باشد. 


وی با بیان اینکه قانونی که مبنای عملی نداشته باشد، اعتبار خود را از دست خواهد داد، یادآور شد: با سخنان قشنگ و زیبا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد و همچنین با پروپاگاندا نمی‌توان اعتماد عمومی را افزایش داد.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با اشاره به نقش ریاست مجلس در کارآمدی مجلس یازدهم گفت: یکی از مشکلات مجلس دهم این است که ۷۰ درصد امتیازات مجلس در اختیار رئیس مجلس است؛ در صورتی که در هیچ کجای دنیا رئیس مجلس، رئیس نمایندگان نیست، ولی در ایران قدرت ریاست مجلس خیلی زیاد است و این موضوع اصلاً به صلاح خانه ملت نیست و باید مدنظر داشت که رئیس مجلس هم یک رأی را دارد و او هم نماینده است و باید بیشتر نقش سخنگوی مجلس را داشته باشد، ولی امروز ریاست خانه ملت فکر می‌کند که می‌تواند به‌جای همه نمایندگان اظهار نظر کند.


قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه اصلاح آیین‌نامه مجلس می‌تواند یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد، خاطرنشان کرد: این امید می‌رود که مجلس یازدهم با کارآمدی خود و تصویب قوانین مناسب به الگویی برای مردم در انتخابات 1400 تبدیل شود.


وی ابراز امیدواری کرد که مجلس یازدهم وارد سهم‌خواهی و قدرت‌طلبی نشود و گفت: شاید در جریان انقلابی گرایش‌های مختلفی وجود داشته باشد، اما هدف یکی است.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته