دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1399 - 12:29
واکنش شورای شهر به طرح توسعه مجلس؛

هاشمی: شهرداری در تجاوز به حقوق عمومی در طرح توسعه مجلس راضی است!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرح توسعه مجلس مدام به حق عمومی شهر تجاوز می‌شود ولی شهرداری تهران نسبت به این موضوع واکنشی نشان نمی‌دهد و گویا به این امر راضی است.
کد خبر : 489249
sazandege-223-gh.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود به انفعال شهرداری تهران در ارتباط با طرح توسعه و ساماندهی مجلس در میدان بهارستان واکنش نشان داد.


محمد سالاری در ارتباط با عملکرد شورای عالی شهرسازی و معماری در مورد طرح توسعه مجلس اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم مخالفت من و رئیس شورای شهر در این جلسه طرح توسعه و ساماندهی مجلس در میدان بهارستان بدون رعایت حقوق عمومی شهر و حقوق مالکان واقع در محدوده طرح و حریم آن به تصویب رسید.


وی با اشاره به این مطلب که در طرح توسعه مجلس محدوده اجرایی طرح به‌طور کامل مشخص نشده از عدم رعایت اصول شهرسازی و معماری در ساختمان‌های ساخته شده در این منطقه نیز خبر داد.


رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا بناهای حکومتی و عمومی نماد فاخر معماری کشورها محسوب می‌شود در حالی‌که این موضوع علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری در طرح توسعه مجلس مورد توجه قرار نگرفته است.


سالاری ضمن اعلام نگرانی نسبت به خرابی بناهای تاریخی اطراف مجلس افزود: پرداخت عوارض برای ساخت و ساز اطراف مجلس هم مشخص نیست و مجوز انجام ساخت و ساز پس از شعاع 500 متری در نظر گرفته نیز قابل بررسی نیست که آیا این محدوده از ساختمان مرکزی مجلس در نظر گرفته شده است یا اطراف آن.


وی تصریح کرد: عدم شفافیت در این طرح توسعه باعث بلاتکلیفی بسیاری از شهروندان برای ساخت و ساز در آن محدوده خواهد شد.


در ادامه تذکر این عضو شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در ارتباط با جلسه طرح توسعه مجلس، شهرداری تهران منفعل عمل کرده است. شهردار تهران از جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی در این خصوص خبر داشت ولی در آن حضور پیدا نکرد و حضور بنده و آقای سالاری و مخالفت با زیر پا گذاشتن حق عمومی شهر مانع از تصویب این طرح نشد چون ما حق رأی نداشتیم.


وی با بیان این‌که شهردار منطقه نیز در راستای دفاع از حقوق عمومی مردم ضعیف عمل کرد، گفت: در حالی که در این طرح مدام به حق عمومی شهر تجاوز می‌شود ولی شهرداری تهران نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداد گویی شهردار تهران به این امر راضی است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: در تصویب طرح توسعه مجلس بیشترین تقصیر متوجه خود شهرداری تهران است و باید به واسطه این انفعال توضیح دهد.


هاشمی با اشاره به این مطلب که شهرداری تهران توضیح بدهد که نظرش نسبت به این رأی چیست و چرا روزنامه همشهری هیچ گزارشی در این خصوص منتشر نمی‌کند در حالی‌که مسائل امنیتی در این طرح مهم است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که  فرمودند در همه مسائل، حتی در مسائل امنیتی باید قانون رعایت شود. انتظار ما این است که در این موضوع نیز قانون رعایت شود، و حق عمومی شهر به مردم بازگردانده شود.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته