دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1399 - 11:20

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت دفاع

نخستین جلسه کارگروه تخصصی خدمات تحقیقاتی، علمی و ترویجی در راستای عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت دفاع برگزار شد.
کد خبر : 489222
157.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری جامع بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین جلسه کارگروه تخصصی خدمات تحقیقاتی، علمی و ترویجی به ریاست بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی برگزار شد.


در این جلسه که نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع حضور داشتند، نیازها و ظرفیت‌‌های همکاری مطرح شد و امیدها و موانع پیش رو مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


نگاهداری با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در راستای پیاده‌سازی این تفاهم‌نامه، گفت: این اقدامات منجر به منعقد شدن دو توافق‌نامه با موضوعات تولید قطعات مورد نیاز صنایع دفاعی و ارائه خدمات پژوهشی شده است.


وی به ظرفیت‌های زیرساختی و شبکه گسترده اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و به معرفی قابلیت‌های دانشگاه برای همکاری دوجانبه پرداخت.


معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت حل مسائل جامعه، گفت: در رویکردهای جدید، دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل اجتماعی حساس و بر اساس این رویکردها تحولات اساسی در دانشگاه ایجاد شده که موجب پدید آمدن ظرفیت همکاری گسترده با صنایع کشور شده است.


نگاهداری، امکان همکاری در دو سطح پایان‌نامه‌های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی را مطرح و گفت: امکان تجهیز کارگاه‌های ویژه با تجمیع تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع دفاعی در این کارگاه‌ها وجود دارد و بسترهای لازم در قالب طرح تعاون آماده شده است.


وی افزود: همچنین شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات لازم برای اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است. همچنین امکان تأسیس مراکز تحقیقاتی مشترک پیرامون موضوعات و نیازهای وزارت دفاع وجود دارد.


نمایندگان وزارت دفاع نیز در این جلسه بر شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ویژه و منحصربه فرد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور در راستای رفع نیازهای صنایع دفاعی تأکید کردند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته