دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 15:36

طرح اولیه ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی در یک شهرک صهیونیستی ارایه شد

دولت صهیونیستی طرحی را پس از تایید اولیه ارایه کرده است که طبق آن طی 15 سال بیش از دو هزار واحد مسکونی در کرانه باختری ساخته می‌شود.
کد خبر : 48909

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای صهیونیستی «تایمز اسراییل»، طبق این طرح نزدیک 2200 خانه در شهرک‌های یهودی‌نشین شرق «رام‌الله» ساخته می‌شود.


البته این طرح تا پیش از تایید نهایی، باید موانع چندی را پشت سر بگذارد.


به گزارش تایمز اسراییل، طرح توسعه‌ای که طبق آن طی 15 سال بیش از دو هزار خانه در شهرک‌های کرانه باختری ساخته می شود، ماه گذشته به تایید اولیه دولت صهیونیستی رسید و اکنون همزمان با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، در واشنگتن برای دیدار با رییس‌جمهوری آمریکا ارائه شده است.


کمیته برنامه‌ریزی در نشست بیست‌ویکم ماه اکتبر (بیست‌ونهم مهرماه)، طرح ساخت 2200 خانه در شهرک‌های واقع در شرق شهر فلسطینی رام‌الله را تا سال 2030 میلادی به تایید اولیه مقام‌های مسئول رساند.


گزارش این طرح نخستین بار از سوی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» منتشر شد.


به گزارش تایمز اسراییل، «هاگیت عفران» از جنبش صلح که مخالف شهرک‌سازی است، گفت از آنجا که این طرح باید چندین مرحله دیگر را برای تایید نهایی طی کند، سال‌ها طول خواهد کشید تا هر یک از این خانه‌ها ساخته شود.


با وجود این به گفته وی، این طرح نشانه «چشم‌انداز» دولت نتانیاهو برای منطقه است.


تایمز اسراییل افزود: از نظر فلسطینیان کرانه باختری همانند دیگر بخش‌هایی که اسراییل در جنگ شش‌روزه 1967 تصرف کرد، متعلق به دولت مستقل آینده فلسطین است. جامعه جهانی شهرک‌سازی را غیرقانونی یا غیرمشروع می‌داند و می‌گوید این اقدام‌ها تلاش‌های فلسطینیان برای رسیدن به استقلال را خنثی می‌کند.


به باور این تارنما، اطلاعیه‌ای که بر این مبنا منتشر شد و احتمالا با تاریخ دیدار رسمی (در واشنگتن) هماهنگ شده بود، ممکن است تاثیر منفی بر مذاکرات نتانیاهو و اوباما بگذارد.


روز دوشنبه نتانیاهو تعهد خود به راه‌حل دو دولت را تکرار کرد. شهرک‌سازی و شک ایالات متحده به تعهد اسراییل به دستیابی به قرارداد صلح با فلسطینیان موضوع بحث دو طرف بود.


تایمز اسراییل نوشت «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، گفته است اطلاع ندارد آیا موضوع شهرک‌سازی در مذاکرات میان رهبران مطرح شده است یا نه.


وی اضافه کرد احتمال رسیدن به صلح یا شروع مذاکرات صلح در 14 ماه آینده بسیار اندک است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب