دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 14:51

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی به ششمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش اظهار امیدواری کرد برگزاری این کنفرانس نتایج مفیدی در صنعت رنگ و چرخه صنعت کشور داشته باشد.
کد خبر : 48902

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،متن پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت ششمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش که به همت موسسه پژوهش و فناوری رنگ و پژوهش از 19 الی 20 آبان در تهران برگزار می‌شود به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم


( اقراباسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان مالم یعلم)


برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش را به تمامی فرهیختگان، اندیشمندان، دانشجویان و صاحبان صنایع حوزه علوم و فناوری رنگ و پوشش تبریک می‌گویم، امیدوارم این کنگره آثار و برکات ارزشمندی در صنعت رنگ کشور پدید آورد و نتایج حاصل از آن در چرخه صنعت کشور مفید واقع شود.


وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امیدوار است، در چارچوب منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های دولت تدبیر و امید و سند چشم‌انداز بیست ساله کشور به هدف آرمانی مندرج در اسناد توسعه فرابخشی که همان رسیدن به برترین نظام نوآوری و فناوری در منطقه است دست یابد.


در راستای رسیدن به این هدف، لازم است، رقابت پذیری به روش‌هایی که بدان اشاره می‌شود افزایش پیدا کند:


بهبود کارکردها و نهادهای نظام ملی فناوری، افزایش نرخ نوآوری و قابلیت فعالیت شبکه‌ای و نظام‌مند کردن آن همراه با افزایش توانمندی و قابلیت‌های پژوهش و فناوری و توسعه صنایع نوین.


توسعه اقتصاد مبتنی بر دانایی با افزایش سهم تحقیق و توسعه توسط بخش‌های غیر دولتی به منظور افزایش سهم دانش در تولید و خدمات.


تولید دانش و ایجاد ارزش افزوده از صنایع دانش محور به وسیله افزایش سرمایه انسانی کارآمد، تربیت نخبگان، انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی.


ایجاد، تقویت و گسترش شبکه های پژوهش و فناوری اثر بخش به منظور توانمند‌سازی مؤثر در هم‌افزایی توان واحدهای پژوهش و فناوری.


در پایان از تمامی عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش کرده و در برگزاری آن نقش مؤثر داشتند قدردانی می‌کنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم، امیدوارم در ادامه راهی که در پیش دارند، موفق و مؤید باشند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب