دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1399 - 12:56
رئیس جامعه تور گردانان کشور:

بازگشایی مراکز گردشگری بر میزان فعالیت تورها تأثیری نداشته است/ درآمدزایی دوباره تورگردانان زمان‌بر است

رئیس جامعه تورگردانان کشور با بیان اینکه درآمدزایی دوباره تورگردانان زمان‌بر است، گفت: به‌جز پیشنهاد ارائه تسهیلات 12 درصدی و 12 میلیون تومانی به ازای هر نفر از کارکنان مراکز تور گردی که نیروهایشان تعدیل نشده‌اند، کمک دیگری نشده است.
کد خبر : 489000
moarefi-doktor-saee10822-825x550.jpg

ابراهیم پورفرج در گفتگو با خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در رابطه با تأثیر تصمیم بازگشایی مراکز گردشگری بر فعالیت تور گردانان کشور گفت: بازگشایی مراکز گردشگری هنوز در روند تغییر میزان فعالیت تورها تأثیری نداشته است و فعلاً در انتظاریم تا دستورالعمل روشنی برای فعالیت در دوره جدید به دست ما برسد تا بتوانیم فعالیت تور گردی را آغاز کنیم و فکر می‌کنم به‌مرور با اجرای تصمیم به بازگشایی مراکز گردشگری شرایط این صنعت و به‌تبع آن جامعه تور گردی کشور بهبود پیدا کند.


وی در مورد تاثیر تورگردی بر فعالیت‌های گردشگری کشور گفت: فعالیت جامعه تورگردی به‌خودی‌خود بر فعالیت بیشتر بخش‌های متعددی از صنایع مثل حمل‌ونقل، هتلداری، صنایع‌دستی و ... مؤثر است و اگر این تورگردی به شرایط قبل بازگردد می‌تواند به رونق این صنایع نیز کمک کند.


رئیس جامعه تور گردانان کشور در رابطه با کمک به صنعت تور گردی در شرایط شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها گفت:هنوز  به‌جز پیشنهاد ارائه تسهیلات 12 درصدی و 12 میلیون تومانی به ازای هر نفر از کارکنان مراکز تور گردی که نیروهای خود را در شرایط کرونا تعدیل نکرده‌اند، کمک دیگری به این حوزه از کسب‌وکار گردشگری نشده است.


وی توضیح داد: ارائه این تسهیلات هنوز آغاز نشده و احتمالاً تا یکی دو روز آینده این طرح به اجرا درمی‌آید، اما نمی‌دانم کسی از جامعه تور گردانان امکان دریافت این تسهیلات را پیدا خواهد کرد یا خیر؟ چراکه به نظر نمی‌رسد درآمدزایی در مراکز تور گردی به این زودی‌ها اتفاق بیفتد و حفظ کارکنان با این شرایط اقتصادی برای مراکز تور گردی بسیار دشوار است و اضافه شدن بدهی به بانک با دریافت این تسهیلات می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند که باید بررسی شود.


پورفرج تصریح کرد: هنوز جزئیاتی از نحوه ضمانت و پرداخت تسهیلات 12 درصدی از طرف بانک اعلام نشده است و در صورت اعلام شرایط دریافت در روزهای آتی، این اطلاعات در اختیار مراکز قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب