دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1399 - 21:30

مشکلات 18 تیمی شدن لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به تعداد مسابقات و بازه زمانی مورد نیاز امکان 18 تیمی شدن را ندارد.
کد خبر : 488600
___normal.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در روزهایی که بحث نیمه‌تمام ماندن نوزدهمین دوره لیگ برتر مطرح می‌شود و بیشترین توجه به تعیین قهرمان  این دوره از مسابقات است عده‌ای در خصوص تکلیف تیم‌های سقوط کننده بر این باور هستند که تیمی به دسته پایین‌تر نرود و با صعود دو تیم از لیگ دسته اول، لیگ بیستم با 18 تیم برگزار شود.


این پیشنهاد در شرایطی عنوان شده که با نگاهی به مسابقات ملی امکان چنین اتفاقی وجود ندارد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن رقابت‌های لیگ نوزدهم از اواسط خرداد آغاز خواهد شد و 9 هفته باقیمانده تا اوایل مرداد به پایان می‌رسد. البته اگر AFC در این زمان قصد برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را نداشته باشد که در این صورت رقابت‌های لیگ برتر تا اواخر مرداد ادامه خواهد یافت. در این میان باید چند بازی باقیمانده جام حذفی هم برگزار شود و این موضوع باعث می‌شود تا مسابقات در اوایل شهریور تمام شود.


رقابت‌های گزینشی جام جهانی با تعویق طولانی مدتی مواجه شده و قرار است در نیمه دوم سال جاری برگزار شود. اگر فرصت استراحت یک ماهه هم برای پیش‌فصل بیستمین دوره لیگ برتر در نظر گرفته شود و استارت مسابقات از نیمه اول مهر باشد بدون تردید در فواصل مختلفی بازی‌ها متوقف می‌شود تا بازی‌های ملی انجام شود. ضمن اینکه رقابت‌های جام حذفی نیز همانند هر سال شروع خواهد شد. در چنین شرایطی برگزاری 306 مسابقه  با توجه به ظرفیت بازیکنان فوتبال ایران در بازه زمانی 9 ماهه دور از تصور است چون زمان کافی وجود ندارد. بنابراین باید تصمیم دیگری برای فصل آینده گرفته شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته