دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1399 - 10:17
فریادشیران در گفتگو با آنا:

قهرمانی حق پرسپولیس است/ لیگ برتر 18 تیمی شود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: فدراسیون با قهرمان کردن پرسپولیس حق را به حق دار بدهد.
کد خبر : 488589
ناصر فریادشیران.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سازمان لیگ هنوز تصمیم نهایی درباره ادامه یا لغو رقابت‌های این فصل لیگ برتر را نگرفته و این در حالی است که برخی لیگ‌ها مانند لیگ کره جنوبی آغاز شده و در بسیاری دیگر تصمیم‌گیری در خصوص زمان شروع مسابقات انجام شده یا اینکه مسابقات تعطیل شده است.


ناصر فریادشیران در خصوص اینکه مسابقات در این فصل تعطیل شود یا اینکه ادامه یابد، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: من معتقدم همین‌جا لیگ خاتمه پیدا کند و برای آنکه در حق تیم‌هایی که برای سقوط نکردن تلاش می‌کنند اجحافی صورت نگیرد، تیم‌های اول و دوم لیگ سه به لیگ دو صعود کنند، تیم اول و دوم لیگ دو به لیگ یک صعود کنند و تیم اول و دوم لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند و لیگ ما از فصل جدید 18 تیمی برگزار شود.


وی در مورد اینکه با تعویق مسابقات ملی برگزاری لیگ برتر با 18 تیم کار دشواری است و بازیکنان تیم‌ها فشار زیادی متحمل می‌شوند و مصدومیت‌‌ها افزایش می‌یابد، گفت: تجربه 18 تیمی در فوتبال ایران برای اهالی آن غریب نیست و اگر مسابقات نهایتاً از اوایل مرداد آغاز شود، فرصت لازم برای اتمام آن وجود دارد و تداخل موجود با مسابقات ملی و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را هم با برنامه‌ریزی مناسب می‌شود مدیریت کرد.


پیشکسوت فوتبال ایران افزود: در فاصله باقیمانده تا شروع مسابقات هم می‌توان امکانات ورزشگاه‌ها را برای بازی در ساعاتی که گرمای کمتری وجود داشته باشد، ارتقا داد. مهم‌ترین مسئله نور ورزشگاه‌ها و سیستم تهویه هواست. تمرینات تیم‌ها هم در زمان مناسب آغاز می‌شود و فرصت کافی برای گرفتن تست کرونا از اعضای تیم‌ها وجود دارد. بازی‌ها هم تا زمان صفر شدن انتشار ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار شود تا این ویروس مهلک خطری برای ورزشکاران و سایر وابستگان آن‌ها ایجاد نکند.


وی تأکید کرد: به خاطر حفظ جان کل عوامل فوتبال درگیر در مسابقات و تمرینات به‌ویژه مربیان و بازیکنان، تدارکات، گروه پزشکی، گروه ماساژور و حتی نیروهایی که برای خدمات می‌آیند و همچنین عوامل سازمان لیگ، عوامل برگزاری مسابقات، داوران عزیز، همه کسانی که درگیر این مسابقات هستند رقابت‌های این فصل تعطیل شود تا یکی از راه‌های گسترده انتقال ویروس بسته شود و به قطع شدن زنجیره انتقال کمک شود.


فریادشیران در مورد اینکه تکلیف قهرمان و نمایندگان آسیایی با خاتمه لیگ چیست، تأکید کرد: به نظر من این حق پرسپولیس است که با 10 امتیاز اختلاف با تیم دوم به‌عنوان قهرمان اعلام شود و به همراه تیم‌های دوم تا چهارم نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شوند. قهرمانی حق پرسپولیس است و این موضوع را جدا از بحث‌های رنگی می‌گویم. خواهشم از فدراسیون فوتبال این است که حق را به حق دار بدهد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته