دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرمایه‌گذاری 80 درصدی بخش خصوصی در حوزه ICT

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دیدار از نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات از سرمایه‌گذاری سه تا شش برابری بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
کد خبر : 48857

نصرالله جهانگرد در پاسخ به خبرنگار گروه اقتصادی آنا در مورد میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ارتباطات گفت: در بخش ارتباطات و اطلاعات به طور کل بیش از 80 درصد سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی انجام می‌شود.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتورها و شرکت‌های خصوصی وظیفه این کار را به عهده گرفته‌اند و دولت تامین کننده زیرساخت‌ها است.


وی افزود: معمولا وقتی ما منابعی را برای توسعه می‌گذاریم از 3 تا 6 برابر آن‌ را بخش غیردولتی تامین می‌کند تا پروژه به انجام برسد. به همین دلیل خوشبختانه در سه سال اخیر هم در حوزه زیرساخت‌ها و شبکه دسترسی، سرمایه‌گذاری دولت بسیار تقویت شده و بخش غیردولتی هم آورده مناسبی داشته است که نتیجه آن را به خوبی در شبکه موبایل می‌بینید.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد نیاز به افزایش پهنای باند هم گفت: با کمک بخش خصوصی توسعه شبکه دسترسی به اینترنت محقق شده و تعداد خطوط Broadband از حدود 3 میلیون به 11 میلیون رسیده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته