دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1399 - 10:01
آنا گزارش می‌دهد؛

سردرگمی در فدراسیون والیبال؛ گزینه داخلی یا خارجی!/ جواب نه پروفسور به ایران

فدراسیون والیبال با برگزاری سه جلسه هنوز در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به جمع‌بندی نرسیده و چرخش فدراسیون به سمت ولاسکو هم با جواب رد او همراه شد.
کد خبر : 488410
GetImage (4).jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پرونده همکاری ایگور کولاکوویچ با فدراسیون والیبال ۳۱ فروردین به پایان رسید و دوم اردیبهشت ماه سال جاری، فدراسیون والیبال با دریافت توافق‌نامه‌ای از سوی او این پرونده را مختومه اعلام کرد و کار برای انتخاب سرمربی تیم ملی آغاز شد.


اهالی والیبال و فدراسیون‌نشینان تاکنون سه جلسه برای انتخاب سرمربی تیم ملی برگزار کردند تا به نتیجه برسند اما با وجود برگزاری سه جلسه هنوز اهالی والیبال به این جمع‌بندی نرسیدند که سرمربی تیم ملی والیبال اصلا ایرانی باشد یا خارجی! 


پایان قرارداد ایگور با فدراسیون از نظر برخی اهالی والیبال ریسک بزرگی بود چرا که معمولا تغییر مربی بعد از تورنمنت مهمی به نام المپیک صورت می‌گیرد و هم اکنون خیلی از مربیان درجه یک دنیا دارای تیم هستند و انتخاب سرمربی کاری سخت است. از طرفی دیگر برخی هم اعتقاد دارند ایگور کارایی برای والیبال ایران نداشته و در این مدتی که در ایران مشغول به کار بوده دستاورد بزرگی برای والیبال ایران کسب نکرده است.


آن‌ها معتقدند شرایط برای حضور مربی ایرانی در والیبال ایران به‌وجود آمده و بهتر است فدراسیون به گزینه‌های داخلی روی بیاورد؛ البته برخی دیگر اعتقاد دارند اگرچه مربیان ایرانی دانش بالایی دارند اما شرایط برای حضور آن‌ها هنوز مهیا نیست و بهتر است گزینه‌های دیگر روی کار بیایند! هر چند که حضور مربی خارجی در والیبال ایران هم مشکلات خاص خود را دارد؛ چرا که کشور ایران به دلیل تحریم گاهی اوقات با مشکلات پرداخت حقوق مواجه است و یک مربی خارجی باید خود را با این شرایط وقف بدهد.


از طرفی برخی هم معتقدند دیگر زمان این نیست که یک مربی درجه دو یا سه به والیبال ایران بیاید و هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد بلکه تیم ملی والیبال با توجه به پتانسیل بالایی که دارد به مربی درجه یک نیاز دارد و در فاصله این زمان باقی‌مانده تا المپیک مربیان بزرگ دنیا دارای تیم هستند. 


به هر حال آنطور که از شواهد برمی‌آید هنوز فدراسیون والیبال در انتخاب گزینه سرمربی تیم ملی که ایرانی باشد یا خارجی مردد است؛ هر چند که به نظر می‌رسد چرخش فدراسیون به سمت ولاسکو است.او هدایت تیم ملی والیبال را در سال ۲۰۱۴ برعهده داشت و رشد موشکی والیبال ایران در زمان این سرمربی اتفاق افتاد اما از بعد از ولاسکو عملکرد فدراسیون در انتخاب سرمربیان خارجی موفق نبود.


البته ناگفته نماند ولاسکو سال گذشته از رده‌های تیم‌های ملی خداحافظی کرد و مدیریت فنی تیم‌های پایه ایتالیا را هم‌اکنون برعهده دارد و چند روز پیش هم در یک مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد قصد ندارد پیشنهاد فدراسیون والیبال ایران را بپذیرد.


باید دید تا چند روز آینده بحث انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به کجا کشیده می‌شود؛ بدون شک انتخاب گزینه خارجی تیم ملی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. اما فدراسیون‌نشینان هنوز به جمع‌بندی در مورد گزینه داخلی یا خارجی نرسیده‌اند و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی برای تیم ملی والیبال کشورمان رقم می‌خورد. هر چند که فدراسیون هر انتخابی داشته باشد در نهایت سرمربی مورد نظر فروردین سال ۱۴۰۰‌کار خود را آغاز می‌کند و همین زمان طولانی مدت هم مورد انتقاد خیلی از اهالی والیبال است.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته