دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1399 - 11:55
گوترش:

نگران سونامی دگرهراسی بابت کرونا هستیم/ به نفرت‌پراکنی پایان دهید

دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد: «باید از همین حالا جهت تقویت ایمنی جامعه در برابر ویروس نفرت اقدام کنیم. به همین دلیل امروز خواستار تلاشی همه‌جانبه برای پایان دادن به نفرت‌پراکنی در سطح جهانی هستم».
کد خبر : 488302
51.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد درباره سونامی نفرت‌پراکنی و بیگانه‌هراسی در پی شیوع ویروس کرونا هشدار داد.


 گوترش  گفت: «کووید-۱۹ اهمیتی نمی‌دهد که ما چه کسانی هستیم، کجا زندگی می‌کنیم، چه باوری داریم یا چه تمایزات دیگری داریم. برای مقابله با آن به هر میزانی از همبستگی نیاز داریم».


وی افزود: «این همه‌گیری جهانی به ایجاد سونامی نفرت و دگرهراسی، مقصر تراشی و هراس افکنی ادامه می‌دهد».


دبیر کل سازمان ملل هشدار داد: «احساسات بیگانه‌هراسی به صورت آنلاین و در خیابان‌ها افزایش یافته است. فرضیه‌های توطئه با محور یهودستیزی انتشار یافته‌اند و حمله به مسلمانان با شیوع این ویروس بیشتر شده است. به پناهجویان به چشم منبع انتشار ویروس نگاه می‌شود و از دسترسی آن‌ها به خدمات پزشکی جلوگیری می‌شود».


گوترش تأکید کرد: «باید از همین حالا جهت تقویت ایمنی جامعه در برابر ویروس نفرت اقدام کنیم. به همین دلیل امروز خواستار تلاشی همه‌جانبه برای پایان دادن به نفرت‌پراکنی در سطح جهانی هستم».


وی از مؤسسات آموزشی درخواست کرد بر «ادبیات دیجیتال» تمرکز کرده و مانع از استفاده افراط‌گرایان از موقعیت پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا شوند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته