دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1399 - 15:54
دانشگاه برخط؛ آموزش الکترونیک 58/ نصراللهی در گفتگو با آنا:

دانشگاه‌ها باید برای آموزش در مواقع بحرانی آماده باشند/ همیشه فکر می‌کنیم با آخرین بحران روبرو هستیم!

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: تمام بارِ آموزشی کشور بر روی «آموزش مجازی» قرارگرفته است، مشکلاتی وجود دارد که طبیعی است اما این مشکلات زمانی غیرطبیعی می‌شود که در بحران‌های بعدی نیز به آنها مبتلا شویم.
کد خبر : 488023
637048476161683283_lg.jpg

اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه بحران کرونا اولین و آخرین بحران ما نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در معرض انواع بحران‌ها قرارداد، متأسفانه وضعیت کشور از این منظر مناسب نیست. بنابراین نیاز است که تمامی بخش‌های کشور خود را برای مواجهه با چنین شرایطی آماده کنند.


وی افزود: مطالعات ما نشان می‌دهد، باوجوداینکه کشور در شرایط بحران قرار دارد، متأسفانه در سال‌های گذشته بسترها و زیرساخت‌های لازم برای مواجهه و مقابله با بحران‌ها شکل نگرفته است و در مواجهه با هر بحران فکر می‌کنیم که آن آخرین بحران است و بخش‌های مختلف فراموش می‌کنند ما در معرض بحران‌های دیگری نیز قرار داریم.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در خصوص آموزش مجازی در چنین شرایطی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید شرایط و بسترها را به‌گونه‌ای آماده کنند که در مواجهه با هر نوع بحران (کرونا، سیل، زلزله، برف، ریز گرد و...) بتوانند آموزش را ادامه دهند و فعالیت‌ها ادامه پیدا کند و کشور تعطیل نشود.


نصراللهی ادامه داد: برای اولین بار تمام بارِ آموزشی کشور بر «آموزش مجازی» قرارگرفته است. البته مشکلاتی وجود دارد که طبیعی است. اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم و در بحران‌های بعدی نیز دچار مشکلات مشابه شویم، غیرطبیعی است.


وی با بیان اینکه در گذشته سابقه استفاده از آموزش مجازی را به این گستردگی نداشته‌ایم، تصریح کرد: اگر بخش‌های مختلف مانند دولت، وزارت ارتباطات، وزارت علوم و سایر بخش های آموزش عالی از آموزش مجازی حمایت کنند یا دست کم مانعی بر سر راه آن ایجاد نکنند، می‌توان ادعا کرد در مواجهه با بحران‌ها آموزش در کشور قطع نمی شود.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با بیان اینکه در طول ‌ترم ممکن است دانشجو یا استادی در یک دوره موقت  نتواند در یک درس نظری به دانشگاه مراجعه کند گفت: این موضوع نباید منجر شود که دانشگاهیان در آن درس با مشکل مواجه شوند. بلکه باید واحد دانشگاهی از خود انعطاف نشان دهد، بسترها تجهیز و آیین‌نامه‌ها اصلاح شوند تا درصورت نیاز و به تشخیص دانشگاه برای یک مورد خاص کلاس مجازی برگزار شود.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته