دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازداشت شش نفر به اتهام قتل برادر و پدر کارگردان مکزیکی

پدر و برادر فیلمساز برنده جوایز جشنواره‌های تورنتو و آلما در اقدامی که احتمالاً به باج‌خواهی گروه‌های تبهکار مربوط است، ربوده شده و به قتل رسیده‌اند.
کد خبر : 48794

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، رسانه‌ها روز دوشنبه از بازداشت شش مرد در ایالت تامائولیپاس مکزیک به اتهام دست داشتن در قتل پدر و برادر آلخاندرو مونته‌ورده، کارگردان و تهیه‌کننده مکزیکی خبر دادند.


به گزارش هالیوود ریپورتر، افراد بازداشت شده با 20 فقره آدم‌ربایی و قتل مرتبط هستند و هنگام بازداشت پنج تبعه کشورهای آمریکای مرکزی را گروگان گرفته بودند.


بر اساس این گزارش، ربوده و کشته شدن پدر و برادر آلخاندرو مونته‌ورده، کارگردان فیلم «بِلا» برنده جایزه منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو 2006 و سازنده درام «پسر کوچک» با بازی امیلی واتسن، مایکل راپاپورت و کوین جیمز که بهار امسال به روی پرده رفت یکی از موارد اتهام این افراد بوده است. آلخاندرو مونته‌ورده همچنین همسر آلی لندری، دختر شایسته سابق آمریکا و بازیگر سینما و تهیه‌کننده تلویزیون است.


جسد پدر این فیلمساز، خوآن مانوئل گومس فرناندس و برادرش خوآن مانوئل گومس مونته‌ورده روز 19 سپتامبر (28 شهریور) امسال در ساحل خلیج مکزیک در ایالت وراکروز پیدا شد. این دو نفر 15 روز پیش از آن هنگام ترک خانه‌شان در تامائولیپاس ربوده شده بودند و خانواده آنها مبلغی را که به‌عنوان باج از آنها خواسته شده بود، پرداخته بودند.


مکزیک در سال‌های اخیر شاهد خشونت‌های روزافزون از این نوع بوده است و خبر انواع جنایت‌های سازمان یافته گروه‌های تبهکار مدام در رسانه‌های این کشور و سراسر جهان بازتاب می یابد. در هفته‌های اخیر فیلم «آدمکش قراردادی» به کارگردانی دنی ویلنو کانادایی با بازی امیلی بلانت در نقش اصلی با موضوع جنایت‌های سازمان یافته در مکزیک به روی پرده رفته است. سال گذشته نیز خبری در مورد حمایت مالی 20 میلیون دلاری مقامات دولتی مکزیک از فیلم جیمز باندی اخیراً اکران گرفته «اسپکتر» با هدف ارائه تصویری خوب و زدودن ذهنیت‌های منفی از آن کشور در سکانس افتتاحیه این فیلم منتشر شد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: اسپکتر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته