دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 10:26

مجلس کاتالونیا به استقلال این استان از اسپانیا رای داد

مجلس نمایندگان کاتالونیا روز گذشته (دوشنبه) رای به استقلال این استان از کشور اسپانیا داد و راهکار تشکیل جمهوری مستقل کاتالونیا در سال 2017 را طرح‌ریزی کرد.
کد خبر : 48783

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد:‌ 72 نماینده مجلس کاتالونیا به استقلال این استان کشور اسپانیا رای دادند و فرایند تشکیل جمهوری مستقل در این استان را به اجرا گذاشتند.


بر طبق طرحی که مجلس کاتالونیا تصویب کرد، از این پس نمایندگان این استان از نهادهای حکومتی اسپانیا و به‌ویژه دادگاه قانون اساسی این کشور تبعیت نخواهند کرد.


دولت مرکزی اسپانیا به ریاست «ماریانو راخوی»‌ نخست‌وزیر محافظه‌کار بلافاصله از دادگاه قانون اساسی این کشور خواست تا این طرح را لغو کند، ولی رای دادگاه قانون اساسی نمی‌تواند جلوی استقلال کاتالونیا را بگیرد.


«راخوی» با همه احزاب عمده اسپانیا ملاقات کرده است تا با تشکیل جبهه متحد در انتخابات آینده مجلس در 20 دسامبر جلوی جدایی کاتالونیا از اسپانیا را بگیرند.


اعلامیه مجلس کاتالونیا تنش میان «مادرید» پایتخت اسپانیا و «بارسلونا» مرکز استان «کاتالونیا» را افزایش می‌دهد، به‌ویژه آنکه این استان در سال 2010 میلادی نیز خواستار استقلال بود ولی دادگاه قانون اساسی اسپانیا مانع از انجام این خواسته شده بود.


جنبش جدایی‌خواه کاتالونیا از سال 2012 و بعد از بحران اقتصادی که اسپانیا را فراگرفت، خواستار برگزاری رفراندم برای استقلال این استان بوده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: ماریانو راخوی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته