دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صباغ: هر کشوری که از ارتباطات خوبی برخوردار باشد، قدرتمند می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش گفت:‌ هر کشوری که از ارتباطات خوبی برخوردار باشد قطعا می‌تواند به قدرت خود بیفزاید و در هر زمینه موفق‌تر ظاهر شود. اساس جنگ نرم بر این استوار است که در کشورهای دیگر بتوان ایدئولوژی و فرهنگ خود را از طریق امکانات ارتباطاتی بر مردم آن کشور تزریق کرد.
کد خبر : 48782

ابراهیم صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره جنگ نرم اظهار کرد: ابتدا یک توضیح اجمالی درباره این جنگ باید داد و آن هم این است که در قدیم جنگی به نام جنگ فیزیکی بود که روزی قدرت جوامع بشری بر روی قدرت فیزیکی و توان جنگ جویی بود. بعد از به وجود آمدن انقلاب صنعتی قدرت کشورها به سمت نوآوری صنعتی پیش رفت. از آن دوره به بعد، عصر جدیدی شکل گرفت که به آن عصر اطلاعات و تکنولوژی می‌گویند و همین مسئله ارتباطات می‌تواند نقطه قوت و یا ضعف هر کشوری در دنیا باشد.


وی افزود: آن چیزی که مسلم و روشن است، عدم کارایی جنگ‌های فیزیکی در عصر حاضر است. بیش از هر چیز قدرت فکر، تکنولوژی و تبادل اطلاعات در قدرت جوامع بشری دخیل است. اساس جنگ نرم بر این استوار است که در کشورهای دیگر بتوان ایدئولوژی و فرهنگ خود را از طریق امکانات ارتباطاتی بر مردم آن کشور تزریق کرد. البته در اصل مدنظر آنها همان دهکده جهانی است که عملا می‌خواهند فرهنگ سنتی کشورها و مردمی که به آن پایبند و معتقد هستند و در سالیان طولانی به آن عمل می کردند را از بین ببرند و ایده‌های مورد نظر خودشان را القا کنند.


صباغ با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابتدا یک نهال نوپایی بود گفت: انقلاب اسلامی ایران وقتی که ایدئولوژی خاص خود را مطرح کرد کشورهای دیگر این را برنتابیدند و نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب نگاه خصمانه گرفتند و به همین خاطر روز به روز دشمنی آنها با جمهوری اسلامی ایران بیشتر و بیشتر شد به طوری که از هر ابزاری برای از بین بردن این تفکر استفاده کرده و می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: این همه تبلیغات ماهواره‌ای، پخش فیلم در شبکه‌های ماهواره‌ای و یا آن همه شبکه‌های اجتماعی گسترده در فضای مجازی که مستقیما فرهنگ این انقلاب را نشانه گرفته است با هدف تخریب و از بین بردن ایده‌ها و فکرهای انقلاب فعالیت می کنند. انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا آن کشورها جایگاه خود را در دهکده جهانی متزلزل ببینند و این علت اصلی دشمنی آنها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته