دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1399 - 09:50
نظری در گفتگو با آنا:

تحریم‌های آمریکا نتیجه دیپلماسی دولت روحانی است

منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: همه تحریم‌هایی که قرار بود لغو شوند توسط آمریکایی‌ها لغو نشدند، البته این وقاحت آمریکایی‌ها برآمده از وقاحت دیپلماسی دولت آقای روحانی است.
کد خبر : 487669
27345917.jpg

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ادعای مقامات آمریکایی در خصوص بازگشت به برجام اظهار کرد: آمریکایی‌ها به جد به دنبال این هستند تا به بهانه پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در مهر ماه سال 99، زمینه‌ای برای بازگشت به برجام فراهم کنند، اما قطعاً چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد؛ چراکه آنها دو سال پیش به‌طور رسمی از برجام خارج شدند و به تعهداتشان جامه عمل نپوشاندند.


وی افزود: همه تحریم‌هایی که قرار بود لغو شوند توسط آمریکایی‌ها لغو نشدند، البته این وقاحت آمریکایی‌ها برآمده از وقاحت دیپلماسی دولت آقای روحانی است. دولت اگر در دو سالی که آمریکایی‌ها از برجام خارج شده‌اند وارد بازی اروپایی‌ها نمی‌شد و مواضع درستی در مقابل ناقضان برجام اتخاذ می‌کرد،‌ امروز موضوع ورود مجدد آمریکا به برجام مطرح نمی‌شد.


منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم ادامه داد: دو سال است که شاهد اجرای یک‌طرفه برجام توسط جمهوری اسلامی ایران هستیم، اما در مقابل اروپایی‌ها وعده‌ ایجاد SPV و اینستکس را دادند!


نظری یادآور شد: آمریکا به‌دنبال استمرار تحریم‌های تسلیحاتی و دائمی شدن این تحریم‌ها علیه ایران است، ولی قطعاً چنین هدفی به نتیجه نخواهد رسید؛ چون امروز شرایط به‌طور کامل فرق کرده و برای اینکه بتوانند تحریم‌های تسلیحاتی را علیه کشورمان دائمی کند نیازمند 9 رأی مثبت اعضای شورای امنیت به‌ویژه رأی مثبت کشورهای عضور دائم است که به محض طرح در شورای امنیت با وتوی چین و روسیه مواجه خواهد شد.


وی با اشاره به عدم اجرای مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها گفت: زمینه اجرای این مکانیزم به خاطر اینکه آمریکا به‌طور مستقیم و یک‌طرفه از برجام خارج شده و اروپایی‌ها ناقض تعهداتشان هستند، وجود ندارد.


منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم با بیان اینکه زمان رجزخوانی‌های بی‌اساس آمریکا به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: بمباران مواضع ارتش تروریستی آمریکا در عین‌الأسد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اثبات کرد که دیگر آمریکا نمی‌تواند رجزخوانی کند؛ چون مشاهده کردیم آمریکایی‌ها علی‌رغم هرگونه رجزخوانی نتوانستند پاسخی به اقدام موشکی سپاه بدهند.


نظری با اشاره به پرتاب ماهواره نور گفت: پرتاب ماهواره نور آمریکا و اروپا را به شدت ناراحت کرده و تلاش می‌کنند تا هرچه بیشتر جمهوری اسلامی را محدود سازند، اما هیچ‌کدام از این اقدامات نتیجه‌ای برای آنها در بر ندارد.


وی تصریح کرد: در برابر تلاش‌های پیچیده دشمن برای جلوگیری از لغو تحریم‌های ظالمانه تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران، تنها راه اجرای دیپلماسی فعال به‌جای دیپلماسی انفعالی خواهد بود و مقاومت درست در این مرحله و اقدام پیش‌دستانه عملاً مراحل بعدی اجرای تعهدات برجامی اعضای برجام را تضمین خواهد کرد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

برچسب ها: ماهواره نور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته