دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1399 - 07:00
دانستنی‌های پزشکی/ 147

تادالافیل؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

تادالافیل دارویی به‌منظور شل کردن رگ‌ها و افزایش جریان خون به مناطق خاصی از بدن است که برای درمان ناتوانی جنسی و همچنین هیپرتروفی خوش‌خیم پروستات تجویز می‌شود.
کد خبر : 487646
image-result-for-generic-tadalafil.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از drugs.com، تادالافیل دارویی است که به‌منظور شل کردن رگ‌ها و افزایش جریان خون به مناطق خاصی از بدن تجویز می‌شود.


این دارو برای درمان ناتوانی جنسی و همچنین هیپرتروفی خوش‌خیم پروستات - همانطور که سن مردان زیاد می شود، پروستات بزرگ شده، روی ساختارهای اطراف خود فشار وارد می کند و موجب علائمی از قبیل تکرر ادرار یا ناتوانی در تخلیه آن- استفاده می‌شود.


تادالافیل همچنین برای درمان فشار خون شریان ریوی نیز تجویز می‌شود.


نکات مهم در مصرف تادالافیل



  • در صورت استفاده از داروی نیترات (همچون نیتروگلیسیرین، ایزوسوربید دینیترات و ایزوسوربید مونونیتات) برای درد قفسه سینه یا مشکلات قلبی نباید از تادالافیل استفاده کرد چون مصرف همزمان آنها باعث کاهش ناگهانی و جدی فشار خون می‌شود.



  • در صورتی‌که در زمان رابطه جنسی بیمار دچار حالت تهوع، درد قفسه سینه یا سرگیجه شد حتماً باید پزشک معالج را نسبت به این موضوع مطلع کند.



  • در صورت از بین رفتن ناگهانی بینایی در زمان استفاده از تادالافیل این دارو می‌بایست متوقف شده و سریعاً به اورژانس مراجعه کرد.



  • در صورت سابقه بیماری قلبی، درد قفسه سینه، فشار خون بالا یا پایین و یا سابقه بیماری ریوی و یا کلیوی پزشک معالج می‌بایست پیش از تجویز تادالافیل نسبت به این موضوع مطلع شود.



  • مصرف همزمان گریپ فوروت با این دارو سبب افزایش سطح خونی تادالافیل می‌شود.


عوارض جانبی تادالافیل چیست؟


سردرد، گرگرفتگی، حالت تهوع، درد معده، گرفتگی بینی و درد عضلانی از عوارض جانبی شایع این دارو است.


منبع اصلی


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته