دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 10:00

نگرانی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از احتمال بروز رکود جهانی

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است رشد جهانی تجارت و بسیاری از بازارهای اقتصادی نوظهور تا پایان سال جاری میلادی دچار ضعف و رکود شدید شود.
کد خبر : 48756

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه انگلیسی «تلگراف»، «کاترین مان» مسئول بخش اقتصاد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در گزارش خود آورده است: رکود در تجارت جهانی به‌شدت نگران‌کننده و میزان رشد در بازارهای نوظهور رو به کاهش گذاشته است.


سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هشدار داده است کاهش جهانی تجارت ممکن است باعث رکودی دیگر شود.


در این گزارش آمده است: رشد تجارت جهانی در سال آینده میلادی باید به 3.6 درصد افزایش یابد و رشد جهانی اقتصاد 3.3 درصد شود.


خانم «مان» در این گزارش تاکید کرده است فقط در پنج سال از 50 سال گذشته، تجارت جهانی با نرخ دو درصد یا کمتر رشد داشته است که هر بار نیز با رکود اقتصادی همراه بوده است.


در این گزارش به انگلیس درباره سرعت ریاضت اقتصادی در پنج سال آینده که با کاهش خدمات عمومی همراه خواهد بود، هشدار داده شده است.


پس از رد لایحه تعیین مالیات بر اشتغال به‌وسیله مجلس اعیان انگلیس، دولت این کشور به‌دنبال راه‌های تازه برای کسب 4.4 بیلیون یورو برآمده است که یکی از آن‌ها کاهش بودجه چهار اداره دولتی مانند وزارت خزانه‌داری است.


در این گزارش آمده است: مقام‌های دولتی باید به بررسی آثار توزیعی تنظیمات بودجه برای اطمینان از رشد فراگیر آن ادامه دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته