دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 10:31

برگزاری مسابقات انتخابی ACM در واحد نجف آباد

مسابقات انتخابی ACM در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به منظور انتخاب تیم برتر برای شرکت در مسابقات ACM غرب آسیا برگزار شد.
کد خبر : 48754

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت دانشکده مهندسی کامپیوتر واحد نجف‌آباد، مسابقه برنامه‌نویسی ACM-ICPC با هدف ارتقای سطح برنامه‌نویسی و مهارت‌های حل مسئله دانشجویان مهندسی کامپیوتر واحد نجف‌آباد با حضور تیم‌های شرکت کننده برگزار شد.


شش تیم سه نفره پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی و مسابقات آمادگی برای شرکت در مسابقه فعلی انتخاب شدند و پس از گذراندن یک رقابت چهار ساعته دو تیم به عنوان تیم‌­های برتر انتخاب شدند.


تیم‌های برگزیده این مرحله، در مسابقه انتخابی ACM-ICPC غرب آسیا که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. سرپرستی گروه ACM واحد نجف‌آباد بر عهده دکتر شهره آجودانیان استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر و مربی آمادگی دانشجویان در مسابقه مهندس سرور ملک محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد واحد نجف آباد بودند.


مسابقات ACM یک مسابقه برنامه نویسی است که هرساله در سطح دانشگاههای برتر دنیا بین دانشجویان مهندسی و علوم کامپیوتر برگزار می شود. در این مسابقات تیم‌ها در قالب‌هایی سه نفره شرکت کرده و برای هر تیم یک رایانه برای برنامه‌نویسی در نظر گرفته می‌شود و به هر تیم 8 سوال محاسباتی و الگوریتمی داده می‌شود که هر کدام از تیم ها که در زمان کمتری به سوالات بیشتری پاسخ دهند به عنوان برنده نهایی انتخاب خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته