شکایتهای بسیاری از بیمارستانهای خصوصی داشتیم/ پیگیر عدم رعایت فاصلهگذاری در سفرهای هوایی هستیم
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسین حیدری ظهر امروز در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، در مورد بررسی شکایات مردمی در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: وظیفه حوزه دفتر بازرسی، بررسی شکایات مردم در حوزههای درمان، بهداشت و مربوط به موضوع کرونا و دیگر موضوعات مربوطه است که بهصورت ویژه مورد پیگیری قرار میگیرد.
وی افزود: در مورد بحث تخلفات مالی در بیمارستانها این امر منوط به مقررات در حوزههای مختلف است و با توجه به اینکه وزیر بهداشت گفته است درمان بیماران کرونایی رایگان خواهد بود مقرر شد تا از ظرفیت بیمه و مددکاری اجتماعی در مراکز درمانی استفاده شود تا هزینهای از مردم دریافت نشود.
مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت بیان کرد: اگر مردم موردی در خصوص دریافتی در مراکز درمانی داشتند با سامانه 190 مطرح کنند؛ البته در چند بیمارستان به صورت ویژه کارشناس مستقر کردیم و در این میان شرایطی فراهم شد تا بیمارستانها ملزم به رعایت دستورالعمل مربوطه باشند.
حیدری در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری آنا در مورد نظارت بر بیمارستانهای خصوصی نیز گفت: براساس گزارشهایی که دریافت کردیم تعدادی از بیمارستانهای خصوصی مرتکب تخلفاتی شدند که به زودی در این حوزه به شکایات رسیدگی میشود.
مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگر آنا در خصوص چگونگی نظارت بر پخش اقلام بهداشتی در مترو نیز گفت: اقلام بهداشتی طبق درخواست شهرداریها در اختیارشان قرار گرفت که برخی از این اقلام اهدایی از سوی دیگر کشورهای کمککننده بوده است.
وی افزود: ما در کنار شهرداریها بر نوع توزیع این اقلام و قیمتها نظارت داریم و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.
مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت با اشاره به عدم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در پروازها گفت: درخصوص عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرکتهای هوایی و پروازها به طور جدی پیگیر هستیم و قصد دارم ظرف یکی دو روز آینده به صورت سرزده وارد مجموعه فرودگاهی شده و در داخل کابین پرواز این موضوع را بررسی کنیم و در اختیار وزیر قرار دهیم.
حیدری درمورد اینکه قیمت مصوب در خصوص ماسک و مواد ضدعفونی کننده داریم، گفت: ممکن است قیمت مصوب را در داروخانه ای رعایت نشود اما مردم در این خصوص شکایت زیادی نکرده اند اما در مورد نبود این اقلام شکایت های زیادی بوده است.
معاون بازرسی وزارت بهداشت گفت: البته اگر این وسائل در مراکز دیگر عرضه شود ممکن است کنترل آنها وجود نداشته باشد. اقلام حفاظتی توسط شهرداری ها از وزارت بهداشت درخواست شد و در اختیار آنها قرار گرفت. حتی اقلام اهدایی از خارج از کشور در اختیار دستگاهها و شهرداری ها قرار گرفته و می توانند بر توزیع آن نظارت کنند.
حیدری درباره کاسبان کرونا، بیان کرد: این موضوع حقیقت دارد و برخی سودجویان سعی می کنند حداکثر سود را به دست آورند اما از همان ابتدا شرایطی فراهم شد تا بتوانیم پیگیر احتکار بوده و این موارد کشف شود و در اختیار هیات امنای ارزی قرار گیرد.
وی درباره کادر درمانی که محل کار خود را ترک کرده اند، ادامه داد: باید ما علامت سنجی کنیم که علت ترک چه بوده است و تا به حال گزارشی به دفتر ما در باره اینکه بیمارستانها نتوانند موضوع ترک نیرو را مدیریت کنند به دست ما نرسیده است.
معاون بازرسی وزارت بهداشت بیان کرد: می توانیم ظرفیت بیماری کرونا رابه فال نیک بگیریم؛ چراکه همه دستگاه ها در این خصوص وارد شدندو شرکت های دانش بنیان نیز در خصوص تولید کیت وارد شدند و ما دیگر محدودیتی در این خصوص نداریم.
حیدری با بیان اینکه طبق دستور وزیر بهداشت وارد کردن هرگونه تجهیزاتی که در حوزه کرونا مورد استفاده قرار می گیرد و در داخل امکان تولید دارد از خارج از کشور ممنوع است، افزود: مردم بدانند هرگونه دارو و تجهیزات که بخواهد مورد استفاده قرار گیرد همان وسائلی است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: بیشترین شکایات مردم به سامانه 190 در ابتدا درباره کرونا بود اما بیشترین شکایت در سال 98 قبل از بروز کرونا مربوط به ارتباط و برخورد پزشکان و پرستاران با مردم بوده است.
انتهای پیام/ 4148
انتهای پیام/