دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری سومین جلسه اعتباربخشی بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

سومین جلسه اعتباربخشی بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 487465
636853242300995572_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سلامت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها و اساسی‌ترین حقوق مردم به رسمیت شناخته شده و در برنامه تحول نظام سلامت دولت، این مهم به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار قرار گرفته است؛ در این میان، بی‌تردید فراهم کردن مراقبت‌های باکیفیت و ایمن یکی از مهم‌ترین وظایف متولیان امر به شمار می‌رود.
اعتباربخشی به‌عنوان یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین روش‌های ارزیابی نظام‌‌مند مراکز ارائه خدمات سلامت، زمینه پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و ایمن را به شیوه‌ای علمی فراهم می‌کند؛ در راستای دستیابی به این اهداف متعالی علاوه‌بر استانداردهای مدون، انجام ارزیابی صحیح و دقیق با استفاده از ارزیابان حرفه‌ای و دارای دانش و تجربه کافی ضروری است.
پیرو ابلاغ بخشنامه شماره ۲۳۷۶۵/۴۰۰ مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱ در خصوص دو ساله شدن بازه زمانی دوره‌های اعتباربخشی و نیز نامه شماره ۲۵۳/۱۴۲ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۷ دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درخصوص «اعلام اعتبار گواهینامه‌های اعتباربخشی تا پایان سال ۱۳۹۸» شیوه‌نامه اجرایی دوره چهارم اعتبار بخشی ملی بیمارستان‌ها در سال جاری اعلام شده است.
بازنگری نظام جامع اعتباربخشی بر پایه تجربیات ملی و بین‌المللی و مشارکت و همراهی تعداد کثیری از اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران، مدیران و کارشناسان خبره، دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت و صاحب‌نظران سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با نظام سلامت و ارزیابان کشوری، اعتباربخشی صورت پذیرفته است.
بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفظ و ارتقای استانداردهای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، جلسات اعتباربخشی را با حضور همه مسئولان بخش‌های تشخیصی و درمانی دو بار در هر هفته انجام می‌شود. امروز سومین جلسه اعتباربخشی بیمارستان با حضور مسئولان بیمارستان برگزار شد.



این بیمارستان با شعار بیمارمحوری، توجه و مرکزیت ارائه خدمات برای عموم مردم و گیرندگان خدمت را به‌عنوان هدف اصلی خود قرار داده است.
همکاران بیمارستان فرهیختگان در تلاش هستند تا تمام آنچه که یک بیمار در بیمارستان به آن نیاز دارد را با رعایت حقوق گیرنده خدمت ارائه کنند؛ همچنین کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان توجه ویژه‌ای به رعایت استانداردهای وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها داشته و با برگزاری جلسات آموزشی خود را متعهد به اجرای استانداردهای بیمارستانی می‌دانند.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب