دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1399 - 09:43
طی نامه‌ای به مایک پمپئو؛

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شدند

صدها نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب طی نامه‌ای به مایک پمپئو خواستار ادامه تحریم‌های تسلیحاتی ایران شدند.
کد خبر : 487399
22.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، صدها نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طی نامه‌ای به «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک دولت برای تجدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شده‌اند.


در این نامه که پایگاه هیل مدعی است قبل از انتشار آن را مشاهده کرده آمده است که ما خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و همچنین محدودیت‌های مسافرتی سازمان ملل علیه افرادی هستیم که در فعالیت‌های تسلیحاتی ایران دست دارند.


در ادامه این نامه آمده است، واشنگتن باید به رهبری درازمدت خود برای محدود کردن آنچه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در سطح جهان خوانده‌شده است ادامه دهد و نمایندگان کنگره آماده همکاری همه‌جانبه با دولت برای تجدید این محدودیت‌ها هستند که برای منافع امنیت ملی آمریکا ضروری است.


پایگاه خبری هیل که اخبار کنگره آمریکا را منتشر می‌کند می‌گوید که این نامه از سوی «الیوت انگل» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، «مایکل مک کول» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس سازمان‌دهی شده است و امضای 384 نماینده را دارد.


طی هفته‌های اخیر دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جریان تبلیغاتی را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که مقرر شده است در اکتبر سال 2020 به پایان برسد به راه انداخته است؛ اقدامی که با مخالفت دیگر طرف‌های برجام ازجمله چین و روسیه مواجه شده است.


روزنامه نیویورک‌تایمز اخیر گزارش داده بود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا استراتژی چندوجهی را برای فشار به جامعه بین‌المللی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران در شورای امنیت سازمان ملل به راه انداخته است.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته