دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 18:30

واحد اصفهان، میزبان یادبود هفدهمین سالگرد عروج علامه محمدتقی جعفری(ره)

دومین همایش ملی ققنوس اندیشه، یادبود هفدهمین سالگرد عروج علامه محمدتقی جعفری(ره) 24 آبان ‌سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار می‌شود.
کد خبر : 48711

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و دبیر دومین همایش ملی ققنوس اندیشه در این باره به خبرنگار آنا گفت: علامه محمد تقی جعفری از اندیشمندان کم نظیر معاصر است که در 170 زمینه از جمله فلسفه، عرفان، هنر، حقوق و بسیاری از رشته های دیگر مهارت داشت.


رضا اسماعیلی حضور فعال در جمع های دانشجویی، دمیدن روح پرسش‌گری به دانشجویان و تکریم و برخورد محترمانه با مخاطب را از خصیصه‌های علامه جعفری دانست و ادامه داد: یکی از اشکالات موجود در دانشگاه‌ها این است که کمتر به معرفی شخصیت‌های اندیشمندی نظیر علامه جعفری پرداخته شده است، این شخصیت‌ها دارای اندیشه‌ها و گفتاری هستند که می‌تواند اسوه خوبی برای جوانان باشند.


اسماعیلی تصریح کرد: خانواده علامه جعفری، برادر و فرزندان ایشان و جمعی از شاگردان علامه مهمانان ویژه این همایش ملی هستند و همچنین از بسیاری از دانشجویان، طلاب و پژوهشگران برای حضور در این همایش دعوت شده است.


وی گفت: از مجموع 30 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش، 10 مقاله جدید هستند که این مقالات در خصوص موضوع اندیشه‌ها و آراء علامه جعفری(ره) به رشته تحریر درآمده است.


اسماعیلی خاطرنشان کرد: همچنین دو اثر از آثار منتشر نشده از علامه جعفری(ره) یکی با عنوان «هنر و هنرمند از دیدگاه علامه جعفری» و دیگری با موضوع فلسفه مدرن رونمایی می‌شود.


وی اضافه کرد: سعی ما بر آن است تا فضایی ایجاد کنیم که استادان، حوزویان و دانشجویان در آثار علامه تفکر و تفقه کنند تا مسیری برای ورود این اندیشه‌ها به عرصه دانشگاه و حوزه باز شود.


اسماعیلی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش و اجرای برنامه‌های جانبی و فرهنگی به خوبی شخصیت علامه جعفری(ره) را معرفی کنیم چراکه در حال حاضر جامعه به شدت به افکار این عالم وارسته نیازمند است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته