دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 15:44

ساکنان «سرت» لیبی در حال تخلیه شهر هستند

پس از اینکه عناصر گروه تروریستی داعش شهر «سرت» لیبی را محاصره کردند، ساکنان در حال تخلیه این شهر هستند.
کد خبر : 4871

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آناتولی»، پس از تسلط عناصر داعش بر شهر «سرت»، نیروهای وابسته به کنگره ملی لیبی این شهر را محاصره کرده‌اند تا آن را از دست تروریست‌ها خارج کنند.


یکی از ساکنان شهر که امروز یکشنبه وارد شهر «مصراته» شد، گفت: نمی‌توانم شمار افراد مهاجر را برآورد کنم ولی یقین می‌دانم که بسیاری از ساکنان تمایل دارند به شهرهای مجاور سفر کنند. بسیاری از خانواده‌ها از شهر «سرت» رفته‌اند و از ساکنان خواسته شده است که اردوگاه‌هایی را برای استقبال مهاجران آماده کنند.


وی تصریح کرد: زمانی که به ورودی غربی شهر رسیدم شماری از خودروهای مسلح را دیدم که در ورودی متمرکز شده‌‌اند و گروه‌های دیگر نیز روند عبور و مرور مهاجران به خارج از شهر را آسان می‌کنند.


این در حالی است که «عبدالمجید فریج» عضو شورای این شهر اعلام کرد: علت تأخیر حمله این بود که ارتش اطمینان پیدا کند شهر از وجود ساکنان خالی شده است.


وی همچنین تأکید کرد: شورای شهر از بامداد روز گذشته (شنبه) به ساکنان 24 ساعت مهلت داده است که مناطق نزدیک به مرکز تجمع تروریست‌ها به ویژه مناطق نزدیک به مراکز دولتی و دانشگاه را تخلیه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش سرت لیبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته