دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1399 - 07:30
شمس در گفتگو با آنا:

سال جدید فوتسال امروز ترسیم می‌شود/ ملی‌پوشان از سومی جهان دفاع خواهند کرد

مربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت: جلسه بسیار مهمی امروز در فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود که تصمیم‌گیری‌ها در پایان آن می‌تواند سال جدید فوتسال را ترسیم کند.
کد خبر : 487096

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ویروس کرونا باعث تعطیلی مسابقات فوتسال شده و این رشته هم در کنار سایر ورزش‌ها تعطیل شده است. در ماه رمضان تنور رقابت‌های فوتسال گرم‌تر از قبل بود و جام‌های مختلفی برگزار می‌شد که امسال تمامی این جام‌ها تعطیل شده است.


حسین شمس درباره شرایط فوتسال در ایام کرونا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: وضعیت فوتسال ایران در ایام کرونا مثل بقیه رشته‌ها در حال حاضر کاملاً در حال رکود است و ما همیشه در ماه مبارک رمضان فعال‌ترین رشته ورزشی بودیم که شاید میلیون‌ها نفر را به سالن‌های ورزشی همه شهرها می‌کشاندیم ولی با توجه به تعطیلی لیگ این فرصت طلایی هم از دست فوتسالی‌ها خارج شده و ما در ماه مبارک رمضان هم مسابقه‌ای را برگزار نمی‌کنیم.


وی افزود: فکر می‌کنم که بایستی همه منتظر اعلام وضعیت سفید از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت باشیم که اعلام کنند چه زمانی وضعیت سفید است و می‌توانیم تمرینات را شروع کنیم که خیلی امیدوار هستیم از چند روز دیگر با توجه به اینکه الان وضعیت استان‌هایمان از نظر بحران کرونا بهتر شده است، اجازه تمرینات را به ما بدهند تا بتوانیم بعد از یک ماه در اواسط خرداد ان‌شاءالله مسابقات را شروع کنیم.


سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با اشاره به اینکه متأسفانه تشکیلات خاصی برای پیشکسوت‌ها وجود ندارد ، تصریح کرد: همه دست‌اندرکاران فدراسیون، آقای نبی که دبیر کل هستند و آقای پرهیزگار به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال قول داده‌اند که حتماً در افتتاح خانه فوتسال که به زودی اتفاق خواهد افتاد، یک اتاق بزرگ را در اختیار پیشکسوت‌ها بگذارند و اولین دوره مسابقات پیشکسوت‌ها را امسال شروع کنیم که فکر می‌کنم تحول بسیار بزرگی است که پیشکسوت‌های فوتسال دور هم جمع شوند.


وی ادامه داد: به اعتقاد من اتاق فکر و کمیته فنی اصلی فوتسال را پیشکسوت‌های فوتسال می‌توانند تشکیل دهند و امیدوار هستیم که با آغاز کار کمیته پیشکسوتان این عمل زودتر اتفاق بیفتد و ما شاهد گردهمایی پیشکسوت‌ها و اعلام نظر و استفاده فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال از نظرات کارشناسی آن‌ها باشیم.


شمس در مورد شرایط تیم ملی فوتسال تصریح کرد: ملی‌پوشان هم با محمد ناظم‌الشریعه دارند کارشان را انجام می‌دهند و سرمربی تیم ملی کاملاً دارد همه چیز را رصد می‌کند. اینکه مسابقات به تأخیر افتاد و فکر می‌کنم با حدود یک سال تأخیر جام جهانی انجام خواهد شد، فکر می‌کنم بسیار برای تیم ملی ما خوب بوده است. خود ناظم‌الشریعه هم اظهار رضایت کردند و من فکر می‌کنم بایستی اول منتظر باشیم که AFC زمان جام ملت‌های آسیا را اعلام کند تا سرمربی تیم ملی هم برای مسابقات تدارکاتی و اردوهایش برنامه‌ریزی کند.


وی افزود: فکر می‌کنم ناظم‌الشریعه دارد به بهترین نحو کارش را انجام می‌دهد و همه چیز را رصد می‌کند برای اینکه تیم ملی بتواند در جام ملت‌ها موفق باشد و هم عنوان قهرمانی در دوره قبل را به دست آورد و هم سهمیه جام جهانی و بعد آماده شویم برای جام جهانی تا در آن رقابت‌ها هم از عنوان سومی دفاع کنیم. فکر می‌کنم در این یک سال تا جام جهانی تیم ملی قوی داشته باشیم که بتواند علاوه بر دفاع از عنوان سومی برای رسیدن به رتبه بهتر هم تلاش مضاعف کند.


سرمربی پیشین تیم  ملی در مورد سوءاستفاده از نام امیر شمسایی در فضای مجازی و کلاهبرداری صورت گرفته، تصریح کرد: فکر می‌کنم باید همه کسانی که در فضای مجازی هستند این را یادشان باشد که به‌هیچ‌وجه هیچ مبلغی را به اسم کسی واریز نکنند مگر اینکه شخصاً با خود آن نفر تماس بگیرند بگویند آقا این پول را ما بریزیم؟ نریزیم؟ چه کار کنیم؟ و آن نفر خودش می‌تواند مستقیماً بگوید که این کار را بکنید یا نکنید. اینکه غیاباً فقط به اسم اینکه حسین شمس مثلاً یک درخواستی کرده و به آن شماره حساب پول بریزید فکر می‌کنم کار اشتباهی باشد. بایستی مستقیم با خود حسین شمس تماس بگیرند و بگویند آقا این پول دارد به این حساب ریخته می‌شود، بریزیم؟ نریزیم؟ چه کنیم؟ و فکر می‌کنم به این طریق می‌توان جلوی این سوءاستفاده‌ها را گرفت و این متأسفانه از بدی‌های فضای مجازی است که متأسفانه گردن امیر عزیز را گرفته و ان‌شاءالله برای هیچ پیشکسوتی پیش نیاید و همه با آگاهی بسیار بالا بتوانند از این سوءاستفاده‌ها جلوگیری کنند.


شمس با اشاره به اینکه امروز جلسه بسیار مهمی با حضور نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال به همراه سازمان لیگ و کمیته فنی فوتسال انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مورد آغاز فصل جدید فوتسال و برنامه‌های تیم ملی صحبت و تصمیم‌گیری خواهد شد و ناظم‌الشریعه هم در این جلسه حضور دارد. در مورد بازی فینال بین دو تیم مس سونگون و گیتی‌پسند هم تصمیم‌گیری خواهد شد که بسیار مهم است. در مورد دو تیمی هم که قرار است از میان چند تیمی که الان در کورس رقابت هستند به لیگ برتر صعود کنند، برنامه آن‌ها هم به احتمال زیاد نتیجه‌گیری می‌شود. به نظرم جلسه بسیار مهمی است که ساعت 11 صبح در فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود که می‌تواند سال جدید را با تصمیم‌گیری‌هایی که در آن انجام می‌شود، ترسیم کند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته