دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مجید جلالی: مدیران غیر ورزشی بازیکنان را بزرگ می‌کنند/ مربیان باید قدرت مدیریت داشته باشند

کارشناس فوتبال ایران گفت: استفاده از مدیران غیر ورزشی در باشگاه‌ها که با نحوه برخورد با بازیکنان آشنا نیستند، زمینه‌ساز شکل‌گیری بازیکن‌سالاری در فوتبال ایران شده است.
کد خبر : 48705

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد عوامل بوجود آمدن پدیده بازیکن سالاری در فوتبال ایران گفت: «بازیکن سالاری در فوتبال ایران تحت تاثیر دو عامل بوجود می‌آید؛ عامل اول نبودن مدیریت و تسلط مربی بر تیم است. زمانی که یکی مربی نتواند تیم و بازیکنان خود را مدیریت کند و در واقع نتواند آنها را اداره کند، چنین مشکلی در تیمش به وجود می‌آید. در بعضی از باشگاه‌ها به جای اینکه مربی بازیکن را کنترل کند، بازیکن این کار را می کند و مربی تحت تاثیر رفتار بازیکن در باشگاه قرار می گیرد. زمانی که بازیکن به چنین قدرتی در باشگاه برسد که بتواند مربی را کنترل کند، پدیده بازیکن سالاری در آن باشگاه بوجود می آید.»


وی ادامه داد: «نکته دومی که باعث وجود این معضل در فوتبال شده‌ است، عدم حمایت کافی مدیر از سرمربی تیمش است. زمانی که سرمربی تیم بخواهد با یک بازیکن برخورد انظباطی داشته باشد، مدیر آن تیم مانع این کار می شود و این باعث می شود تا مدیریت مربی در تیم زیر سوال رود و قدرت بازیکن در باشگاه بیشتر شود. در هر سازمان و اداره ای وقتی نفر اول قاطعیت و قدرت نداشته باشد، اطرافیان قدرتمندتر می شوند و باعث برهم زدن نظم آن سازمان می شوند.»


جلالی با اشاره به حضور مدیران غیر ورزشی در فوتبال که عامل بوجود آورن بازیکن سالاری می شوند، گفت: «یکی از مشکلاتی که در فوتبال ایران وجود دارد، حضور مدیران غیر ورزشی و غیر تخصص در باشگاه‌ها و در فوتبال ایران است. این مدیران برای اثبات خود به دنبال نتیجه گرفتن هستند و به همین دلیل بازیکنان تیم خودشان را که در نتایج تیم تاثیر دارند، تحت حمایت خودشان قرار می دهند. در واقع مدیران غیر ورزشی با نحوه برخورد با بازیکنان تیم در این موارد آشنایی ندارند و این نبود شناخت مدیران، کار را برای مربیان برای کنترل بازیکن سخت می کند.»


مربی فوتبال ایران درباره راه‌های مقابله با بازیکن‌سالاری در فوتبال ایران افزود: «یکی از راه‌هایی که مربیان می توانند در مقابله با غرور بازیکن و بزرگ شدن کاذب آنها در باشگاه انجام دهند، قاطعیت و مدیریت کافی است. البته استفاده از مدیران ورزشی و همچنین افرادی که توانایی برخورد با بازیکنان بزرگ را دارند، می تواند مربی را در این امر کمک کند تا با پدیده بازیکن سالاری مبارزه کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته