دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نحوه کارکرد کارت‌های خرید اعتباری تشریح شد

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه تمامی کارت‌های خرید کالای ایرانی 10 میلیون تومانی نیست، گفت: سقف این کارت‌ها بسته به میزان کسر از حقوق متقاضی و نسبت توان بازپرداخت فرد تعیین شده است.
کد خبر : 48681

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ناصر حکیمی در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه تا پایان مدت اعتبار کارت می‌توان از مجموعه تسهیلات آن بهره‌مند شد، افزود: تسهیلات کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، تسهیلات گردشی است و وام محسوب نمی‌شود.


وی تصریح کرد: اگر اعتبار کارت 10 میلیون تومان باشد، این میزان تا زمان پایان اعتبار آن با بازپرداخت اقساط به همان میزان دوباره شارژ خواهد شد. به عبارت دیگر، به میزان پرداخت اقساط، میزان اعتبار کارت افزایش می‌یابد.


حکیمی ادامه داد: اگر اعتبار کارت 12 ماهه باشد، 18 قسط برای صورت حساب صادر خواهد شد.


معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی درباره مزایای خرید کالای ایرانی از طریق این کارت گفت: کارت اعتباری خرید آتی فرد را در زمان حال با تقسیط ممکن می‌کند و از این طریق می‌توان نیازهای امروز را با تسهیلات بانکی برآورده کرد.


وی درباره پیش بینی خود از میزان استقبال مردم برای طرح خرید کالای ایرانی گفت: این طرح در بسیاری از کشورها اجرا شده و طرحی موفق است. کارت اعتباری محصولی جذاب در همه دنیا به شمار می‌رود و دلیلی برای موفق نبودن این طرح در کشور وجود ندارد.


اعتبار در این طرح به مصرف‌کننده داده شده است و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند چه کالایی را خریداری کنند

حکیمی اضافه کرد: زمانی که فرد برای خرید کالا با این کارت مراجعه می‌کند، فروشنده علاوه بر مبلغ، کد کالای خریداری‌شده را نیز وارد سیستم خواهد کرد و این تنها تفاوت در فرآیند خرید کالا است.


وی گفت: اعتبار در این طرح به مصرف‌کننده داده شده است و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند چه کالایی را خریداری کنند.


حکیمی درباره نحوه بازپرداخت صورت‌حساب خرید کالا از طریق این طرح اظهار کرد: سه حالت برای بازپرداخت صورت‌حساب پیش‌بینی شده است که در وهله اول میزان خرید از فیش حقوقی کسر خواهد شد.


معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: در شیوه‌ای دیگر میزان خرید کالا به صورت خودکار از حقوق فرد متقاضی کسر خواهد شد. در صورت ممکن نبودن بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای خرید کالا، بازپرداخت می‌تواند به صورت پرداخت صورت‌حساب مانند قبوض آب و برق صورت گیرد.


وی تاکید کرد: در فاز نخست اجرای این طرح برای جلوگیری از ازدحام و آشفتگی در صدور کارت‌های اعتباری، همه هماهنگی‌ها با دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و درخواست‌ها را مراجعی مانند سازمان بازنشستگی جمع آوری خواهد کرد.


حکیمی با تاکید بر اینکه مراکز توزیع کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است، بیان کرد: مشتریان بعد از صدور کارت و در اختیار قرار گرفتن آن می‌توانند کالای مورد نظر خود را به مدت یک سال از زمان صدور کارت خریداری کنند.


معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: خریدهای صورت‌گرفته با کارت اعتباری در طول هر ماه شمسی در قالب یک صورت‌حساب تنظیم خواهد شد و یک مبلغ تجمیعی به صورت صورت‌حساب به فرد اعلام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته