دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1399 - 10:36

پخش زنده و مجازی ویژه‌برنامه روز جهانی نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

برنامه‌های روز جهانی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران به صورت زنده از صفحه‌های کانون در شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش می‌شود.
کد خبر : 486796
363.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، رصدخانه زعفرانیه و انجمن نجوم کانون پرورش فکری استان تهران (شبکه آسمان) تصمیم به برگزاری ویژه‌برنامه رصد کره ماه و پخش آن به صورت زنده در صفحه‌های کانون پرورش فکری و انجمن نجوم کانون گرفته است.


در این برنامه که از ساعت ۱۹ تا ۲۳ روز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ از این صفحه‌ها پخش می‌شود کاربران علاقه‌مند می‌توانند شاهد رصد عوارض و دهانه‌های برخوردی ماه با استفاده از تلسکوپ‌های رصدخانه زعفرانیه باشند و از زیبایی‌های تنها قمر کره زمین لذت ببرند.


بر همین اساس دبیر روز جهانی نجوم سال ۹۹ و کارشناس نجوم رصدخانه زعفرانیه به همراه مدرسان سابق این رصدخانه در این پخش زنده حضور دارند و در خلال برنامه رصد، از تجربه‌های خود در روز نجوم سال‌های گذشته، فعالیت‌های ترویجی در این روز، روز نجوم در سایر کشورها و همچنین بحث تخصصی در ارتباط با کره ماه و رصد عوارض آن با علاقه‌مندان  صحبت خواهند کرد.


این برنامه در رصدخانه زعفرانیه با همکاری انجمن نجوم کانون پرورش فکری استان تهران - که از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است - برگزار می‌شود.


اعضای انجمن نجوم کانون، اعضای مراکز علوم کانون پرورش فکری استان تهران هستند که در قالب گروه‌های مختلف نجومی هم در فضای مجازی و هم در مناسبت‌های ویژه نجومی (روز نجوم، روز فضا، پدیده‌های گرفت و...) فعالیت می‌کنند و به ترویج این علم بین علاقه‌مندان می‌پردازند.


این برنامه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ روز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ از طریق دو صفحه کانون استان تهران در اینستاگرام پخش می‌شود.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته