دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 15:48
در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح شد؛

تولید نرم‌افزار اصالت‌سنج متون علمی در واحد نجف‌آباد

آخرین دستاوردهای واحد نجف‌آباد در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات این واحد تشریح شد.
کد خبر : 48674

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد نجف‌آباد در این باره گفت: برای نخستین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی و ساخت نرم‌افزار اصالت‌سنج متون علمی شده‌ایم به گونه‌ای که با استفاده از این نرم‌افزار از این به بعد تمام متون علمی و تحقیقاتی تولید‌شده در واحدها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اعم از پایان‌نامه‌ها، طرح‌های پژوهشی و مقالات علمی، تحت پوشش قرار می‌گیرد و هرگونه استفاده از محتواها و متون علمی و تحقیقاتی تولید شده در دانشگاه آزاد اسلامی بدون ذکر منبع قابل ردیابی است.


مهندس محمد حبیب‌اللهی افزود: این نرم‌افزار ابزار بسیار مناسبی برای جلوگیری از کپی‌کاری تحقیقات علمی و نگارش پایان‌نامه‌های دانشجویی خواهد شد. برای ساخت این نرم‌افزار مدت دو سال زمان صرف شده است.


وی طراحی و ساخت نرم‌افزار تجاری سهند را یکی دیگر از تولیدات واحد نجف‌آباد در حوزه انفورماتیک اعلام کرد و گفت: این نرم‌افزار که برای استفاده در تلفن همراه کاربران دانشگاهی طراحی و ساخته شده است به دانشجویان و استادان دانشگاه این امکان را می‌دهد که با استفاده از تلفن همراه هوشمند به خدمات مورد نیاز خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد دسترسی داشته باشند.


دبیر شورای انفورماتیک واحد نجف آباد اعلام کرد: نرم‌افزار سهند سازگار با سیستم‌های عامل اندروید، ویندوز فون و IOS است و با توجه به اتمام مرحله عملکرد آزمایشی این نرم‌افزار، منتظر اعلام موافقت مسئولان مربوط در سازمان مرکزی دانشگاه برای واگذاری این نرم‌افزار به دیگر واحدهای دانشگاهی هستیم.


نرم‌افزار سهند اکنون از طریق آدرس www.iaun.ac.ir/mobileapp قابل دریافت و نصب برای روی تلفن همراه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب