دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 16:00
در غرفه خبرگزاری آنا مطرح شد

محسن هاشمی: دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل می‌کند/ تقاضای اعاده دادرسی پرونده مهدی هاشمی در فضایی غیرانتخاباتی

مهندس محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از حضور در غرفه خبرگزاری آنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.
کد خبر : 48669

به گزارش خبرنگارگروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهندس هاشمی با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی از نظر بحث اقتصادی و فرهنگی در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل می‌کند. این دانشگاه از ابتدای انقلاب اسلامی بدون وابستگی به بودجه دولتی فعالیت خودش را ادامه داده و تا امروز 11 میلیون متر مربع فضای مسقف آموزشی کارگاهی و آزمایشگاهی برای دانشجویان فراهم کرده است. همچنین یک میلیون متر مربع فضای در حال ساخت وجود دارد که تا پایان سال 95 به فضای مسقف قبلی اضافه می‌شود که سرانه دانشگاه آزاد را به استانداردهای بین‌المللی و ملی می‌رساند.»


معاون عمرانی دانشگاه آزاد با بیان اینکه 242 نماینده مجلس برای تحصیلات تکمیلی از فعالیت‌های دکتر میرزاده حمایت کردند، خاطر نشان کرد: «برنامه‌ریزی‌ای که در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد توسعه آزمایشگاه‌ها، تجهیزات، تحصیلات تکمیلی این دانشگاه است که با توجه به حمایت قانونی از این دانشگاه کارها به سرعت پیش می‌رود. هم‌چنین دانشگاه قصد دارد با پروژه تجهیز و ساخت 22 بیمارستان در کشور، رشته‌های پزشکی را توسعه دهد و تا کنون توانسته است 5 بیمارستان را در کل کشور به بهره برداری برساند.»


او همچنین با اشاره به سرانه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 90 درصد سرانه 10 متری دانشجویی را دارند اما 10 درصد مراکز که به واحد تبدیل نشده‌اند زیر این 10 متر فضا دارند که اگر خود را به استاندارد سرانه دانشجویی نرسانند با واحدهای بزرگتر ادغام می شوند.»


مدیرعامل پیشین مترو تهران در پایان درباره ساخت مترو و روش های تامین سرمایه گفت: «مترو در برنامه‌های شورای شهر پیگیری می‌شود. شبکه مترو یک پدیده محیط زیستی و عدالت‌محور است که دولت و شهرداری‌های کلان‌شهرها باید به فکر توسعه آن باشند. نکته مهم در مترو به سه بخش تونل یا مسیر، ایستگاه و تجهیزات قابل تقسیم است. مسیر مترو مانند کریدورهای اتوبان بسیار مهم هستند و ایستگاه‌های مترو محل درآمدزایی از آن محسوب می‌شوند که می‌توانند به دست بخش خصوصی توسعه یابند اما در مورد تجهیزات باید بگویم این بخش به دست دولت و بودجه سالیانه باید تامین شود زیرا با توجه به اینکه مترو مصرف سوخت فسیلی ندارد دولت می‌تواند از این بخش مترو را حمایت کند.»


محسن هاشمی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره هجمه‌های سیاسی به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در چند روز اخیر بیان کرد: «تمام چهره‌های سیاسی باید منتظر چنین برخوردهایی باشند اما آن چیزی که باعث تاسف است سازمان‌دهی‌شده بودن این تخریب‌هاست. طبق گفته های دکتر روحانی نقدی که سازنده باشد ناراحت‌کننده نیست و باعث تعالی کشور و عملکرد سیاستمداران خواهد بود اما هجمه‌های سازمان‌دهی‌شده که متاسفانه از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شوند، خانواده هاشمی را هدف قرار داده که باعث تاسف است.»


معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره احتمال حضور خود در انتخابات مجلس نیز گفت: «اگر حضور بنده موثر باشد این موضوع را رد نخواهم کرد زیرا قرار است بدون ایجاد اختلاف، جمعی عقلانی که سیاستمداران و مردم هستند در مورد این موضوع تصمیم بگیرند. اگر آنها از بنده برای شرکت در انتخابات دعوت کنند، رد نخواهم کرد.»



مصرانه پی‌گیر پخش محاکمه مهدی هاشمی از صداوسیما هستیم


محسن هاشمی درباره حادثه سه راه یاسر و هجمه‌های رسانه‌ای درباره این موضوع نیز گفت: «آن ماجرا بیش از اندازه بزرگ شد. در واقع تخلف ترافیکی کوچکی باعث درگیری لفظی شد و هیچ هفت‌تیرکشی و تیراندازی اتفاق نیفتاد. برادران سپاه که مسئولیت حفاظت را دارند در این مورد، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.»


او درباره موضوع به زندان رفتن مهدی هاشمی نیز اظهار کرد: «می‌دانید که مهدی از آخرین روش که تقاضای اعمال ماده 18 است استفاده نکرده است. ما همچنان منتظریم در فضایی سالم‌تر که انتخاباتی نباشد اعاده دادرسی کنیم تا امکان خروج مهدی هاشمی از زندان ایجاد شود. اما در مورد پخش محاکمات او از صدا و سیما مصرانه پیگیر هستیم حتی او در ملاقات هفتگی به این موضوع تاکید می‌کند تا محاکمات از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما منتشر شود که بی‌گناهی مهدی هر چه زودتر نزد افکار عمومی ثابت شود.»


هاشمی در پاسخ به سوالی درباره دوره پسابرجام با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری درباره نفوذ بعد از مذاکرات تصریح کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری روشن و واضح بود اما کسانی که تفسیرهای اشتباه از این موضوع دارند به افکار عمومی آسیب می‌رسانند.با توجه به اینکه مذاکراتی انجام شده، ممکن است این احساس در دل دشمنان برای ضربه به انقلاب ایجاد شود؛ بنابراین سیاستمداران باید آگاه باشند تا ضعفی در این مورد از خود نشان ندهند. ما همگی باید مراقب باشیم تا دشمنان از درون به انقلاب ضربه نزنند.»


او در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره انتخابات مجلس خبرگان نیز بیان کرد: «مجلس خبرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شأن بالایی دارد که بنده جایگاه صحبت در این موضوع را ندارم. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صلاح دید خودشان در این بحث شرکت می‌کنند همچنین حضور سید حسن خمینی در مجلس خبرگان بسیار مثبت است و گروه‌های دیگری که شرایط حضور در این مجلس را داشته باشند جایگاه‌شان قطعا محفوظ خواهد بود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته