دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشکیک عسگراولادی در آمار رشد اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه کاهش رشد ناخالص ملی به طور کلی می‌تواند ناشی از تحریم‌ها باشد، گفت: شدت تحریم‌ها باعث شد که نتوانیم مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز را وارد کشور کنیم.
کد خبر : 48665

اسدالله عسگراولادی که در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ماشین‌آلات به صورت طبیعی هر 20 سال یک بار باید تعویض شوند، افزود: هر روز تکنولوژی تازه‌ای وارد بازار می‌شود و ما از این تکنولوژی‌ها عقب هستیم.


او ادامه داد: در واقع صنایع ما هر چند از بقیه دنیا عقب نمانده، اما نتوانسته است همگام با تازه‌های دنیا نیز پیشرفت کند.


وی گفت: وضع رکود در بازار کشور نیز به صنعت لطمه وارد کرده است و متاسفانه ما همان چیزی را هم که تولید می‌کنیم، نمی‌توانیم به خوبی مصرف کنیم.


او با تاکید بر این که آمار شد اقتصادی اعلام‌شده برای سال گذشته و امسال محل تامل است، گفت: به عنوان مثال من معتقدم در حوزه تولید محصولات کشاورزی با کاهش رو‌به‌رو بوده‌ایم، در حالی که اطلاعات مرکز آمار ایران رشد تولید ناخالص داخلی این بخش را نشان می‌دهد‌.


این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بی‌آبی بیش از هفت استان ما را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: با شرایط موجود چطور ممکن است در بخش کشاورزی ما 5.7 درصد رشد داشته باشیم؟


وی با بیان اینکه امسال ما در بیشتر رشته‌های کشاورزی کسر تولید داشته‌ایم، افزود: آمارهای ما اشتباه نیست، بلکه این روزها بیشتر آمارهای ما سیاسی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته