دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1399 - 09:23
رفیعی در گفتگو با آنا اعلام کرد؛

تشکیل فراکسیون تخصصی محیط زیست در مجلس یازدهم/ آسیب‌های جدی به منابع طبیعی کشور وارد شده است

منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات از تشکیل فراکسیون تخصصی محیط زیست در مجلس یازدهم خبر داد.
کد خبر : 486637
637174606682003671_lg.jpg

سمیه رفیعی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تشکیل فراکسیون‌های جدید در مجلس یازدهم توسط منتخبان، اظهار کرد:  «فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی منتخبان مجلس یازدهم تشکیل می‌شود».


وی با تأکید بر اینکه برای ما مسئله محیط زیست و حفظ منابع طبیعی، مسئله تجملاتی و درجه  دوم نیست،  گفت: «بی شک منابع طبیعی و محیط زیست غنی و مطلوب یکی از مهمترین بستر‌های تحقق گام دوم انقلاب اسلامی  بوده و از مولفه‌های حکمرانی موفق به شمار می‌رود».


منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طبق اصل 50 قانون اساسی حیات رو به رشد نسل امروز و فردا با داشتن محیط زیست مطلوب محقق می‌شود، اضافه کرد: حفاظت و حمایت از منابع  طبیعی که سرمایه ملی-اجتماعی محسوب می‌شود، باید به‌درستی جایگاه خود را در مختصات حکمرانی مطلوب و الگو‌های تمدنی آتی خصوصاً تمدن نوین اسلامی بازیابی کرده و به درستی مورد بهره برداری پایدار قرار بگیرد».


وی ادامه داد: «در حال حاضر محیط زیست و منابع طبیعی یکی از مهمترین ارکان اساسی قدرت ملی کشور‌ها است و در ساختار و نظام حکومتی هر کشوری بیانگر پیشرفت آن کشور بوده و همواره مورد توجه بیشتر ملت‌ها و دولت‌ها قرار می‌‌گیرد».
رفیعی با بیان اینکه هرگونه تخریب جبران‌ناپذیر محیط زیست در قانون اساسی ایران ممنوع است و آن را مشمول حقوق عامه دانسته و نسبت به موضوعات متعدد  پیرامون حفاظت محیط زیست تأکید دارد، عنوان کرد: «اما علی‌رغم وجود قوانین بالادستی محکم و تأکیدات مهم مقام معظم رهبری برای حفاظت و صیانت از سرمایه‌های طبیعی، متأسفانه در سالیان گذشته، شاهد غفلت‌های مختلفی در این حوزه بوده‌ایم که آسیب‌های جدی آن را علاوه بر دولت، مردم نیز احساس کرده‌اند».


وی تأکید کرد: در این مسیر با نصب‌العین قرار دادن  تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی محیط زیست و با تکیه بر توان تمدن سازان گام دوم انقلاب اسلامی و تجربیات کارآزمودگان متعهد گذشته طی تشکیل فراکسیون تخصصی محیط زیست، سعی می‌کنیم ضمن تشخیص درست مسائل آینده کشور و پرهیز از هر نوع عملکرد سلیقه‌ای کار را پیش ببریم».


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: منابع طبیعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته