دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاه متفاوت آنا به ماجراهای «خروج»؛

خط‌شکنی حاتمی‌کیا در خواب سنگین سینمایی‌ها/ تجربه پشت تجربه!

عوامل سازنده «خروج » ازجمله حاتمی‌کیا در روزهای سکون سینما و سکوت مدیران، سراغ طرح‌هایی جالب توجه رفته‎اند تا شخصاً و حتی به دور از نگاه گیشه‌ای با خلاقیتی خواسته، لحظاتی مفرح را برای علاقه‌مندان و خانواده‌ها رقم بزنند و جانی به سینمای راکد فعلی ببخشند.
کد خبر : 486430
photo_۲۰۲۰-۰۴-۲۸_۱۷-۰۷-۳۹.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگرزاری آنا، در روزهایی که شاهد تعطیلی اجباری و ناخواسته مراکز هنری بالاخص سالن‌های سینمایی و راکد شدن فعالیت‌های سینمایی هستیم، یک تجربه تازه از ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگان فیلم «خروج»، معادلات این حال و هوای سکون کامل هنری را بهم ریخته است.


«خروج» با اکران آنلاین و با رقم زدن اتفاقی تازه در سینمای ایران، یکباره نگاه‌ها را به خود مجذوب  کرد؛ از این حیث که مگر می‌توان چنین فیلمی خاص از کارگردانی ویژه در سینمای ایران را بدون رفتن بر پرده اکران عمومی وارد چنین فضایی کرد؟


آخرین فیلم حاتمی‌کیا در همان چند روز ابتدایی رونمایی در فضای مجازی، هرچند با قاچاق و توزیع غیرقانونی هم مواجه شد؛ اما به‌سرعت از گیشه اینترنتی میلیاردی عبور کرد تا تأکید بر تجربه‌ای منحصر به فرد در روزهای رکود سینما باشد.


فیلم خروج


بعد از این اتفاق نظرات متفاوتی در پیگیری این شیوه از اکران میان فیلمسازان و صاحبان فیلم رسانه‌ای شد که خروجی آن نیز تا به الان، ابراز علاقه‌مندی برخی سینماگران بر عرضه اینترنتی آثارشان است. آنچنان که تازه‌ترین فیلم سینمای آنلاین «طلا»ی پرویز شهبازی خواهد بود که این نیز می‌توان طرح را جانی دوباره ببخشد.


در روزهایی که مسئولان سینمایی عمده کارشان را صرفاً معطوف به برگزاری جلسات آنلاین دورهمی و یک سری پیشنهاد برای بازگشایی مجدد و احتمالی سالن‌های سینماها کرده‌اند، ابتکار عمل ابراهیم حاتمی‌کیا و صاحبان «خروج» ستودنی است و جالب‌تر اینکه برای دیده شدن این اثر و به‌ویژه سینمای آنلاین، خود وارد میدان شده‌اند.


«سینما ماشین» ایده‌ای است که در برخی کشورهای صاحب سینما مورد استقبال بوده و به‌زودی نیز با ایده‌ای دیگر از سازنده «خروج» و سازمان اوج در مکان‌هایی از کشورمان شکل عملیاتی خواهد گرفت. در این راستا «سینما ماشین» از جمعه ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران برپا می‌شود.


سینما ماشین


طرحی که به نظر می‌تواند در هر نوبت از اکران بالغ بر 150 خودروی دو نفره و حداقل 300 تماشاگر را در تجربه‌ای جالب توجه به پای تماشای این فیلم اجتماعی حاتمی‌کیا بکشاند. هرچند عوامل «خروج» از جمله ابراهیم حاتمی‌کیا تماماً نگاه گیشه‌ای به این نوع طرح‌ها نخواهند داشت اما به نظر این خلاقیت بتواند مورد توجه علاقه‌مندان و خانواده‌ها قرار گیرد.


در روزهایی که عموم مردم باید به دور از تفریحات سالم و دورهمی‌نشینی‌ها باشند، همین خلاقیت‌های جدید می‌تواند در ساعات بعد از افطار ماه مبارک رمضان، لحظاتی مفرح را برای آنان رقم بزند.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب