دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از تصمیم مهم رهبر انقلاب؛

مردم برخلاف گذشته مدیریت کننده سهام عدالت می‌شوند

طبق ابلاغیه رهبرانقلاب قرار است این اختیار به مردم داده شود تا به صورت مستقیم دارنده سهام مدیریت کننده سهام در شرکت سرمایه‌پذیر مربوطه شوند.
کد خبر : 486426
سهام+عدالت.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، روز گذشته رهبرانقلاب در پاسخ به نامه درخواست رئیس جمهور مبنی‌بر آزادسازی سهام عدالت ضمن بیان شروطی با این اقدام موافقت کردند و ابلاغیه‌ای صادر کردند. ایشان در این ابلاغیه بورس را به عنوان متولی قیمت‌گذاری معرفی کردند و سازوکار تعیین شده توسط شورای عالی بورس را به عنوان مرجع تمامی دستگاه‌های اجرایی معرفی نموند.


اما یکی از مهمترین بندهای ابلاغیه رهبرانقلاب، اختصاص محدوده زمانی مشخص برای ثبت درخواست دارندگان سهام عدالت است تا در بازه زمانی مشخص، درخواست خود را برای مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر ثبت کنند تا بتوانند به همان نسبت نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.


اما در حال حاضر دارندگان سهام عدالت سهام  شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را دارند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نمایندگی از مردم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر ( پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و...) را انتخاب کرده‌اند و در مدیریت آن‌ها نقش ایفا می‌کنند. با این حال طبق ابلاغیه رهبرانقلاب، قرار است این اختیار به مردم داده شود تا به صورت مستقیم با توجه به ارزش سهام، دارنده و مدیریت کننده سهام خود در شرکت سرمایه‌پذیر مربوطه شوند.


این درحالی است که به نظر می‌آید هیچگاه دولت‌ها تمایلی به اختصاص مستقیم سهام به مردم نداشته‌اند و تصمیم رهبرانقلاب موجب می‌شود تا مردم به طور کامل هم در مدیریت شرکت سرمایه‌پذیر نقش ایفا کنند و هم از عواید آن بهره‌مند شوند.


علاوه‌براین طبق ابلاغیه رهبرانقلاب قرار است افرادی که تمایل به مدیریت مستقیم سهام خود در شرکت‌های سرمایه‌پذیر نداشته‌اند همچنان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی باقی بمانند و این شرکت‌ها به مانند قبل مدیریت سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را ادامه دهند.


انتهای پیام/4141


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته