دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 14:30

قاسم بیگلو : داشتن «دانشگاه سالم» یکی از اهداف مهم حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیرکل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «4 بیمارستان جدید برای فراهم آوردن بستر آموزش بالینی دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد درحال تاسیس است.»
کد خبر : 48641

دکتر امین قاسم‌بیگلو با اعلام این خبر به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «یکی از لازمه‌های توسعه پزشکی، ایجاد بستر آموزش بالینی برای دانشجویان گروه پزشکی است. این بستر به‌واسطه وجود بیمارستان‌های آموزشی می‌تواند مهیا شود.»


او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر 10 بیمارستان، یک درمانگاه و یک کلینیک (قدس) دارد هم چنین 4 بیمارستان جدیدهم در حال راه‌اندازی است. با چند بیمارستان دیگرهم قرارداد بسته‌ایم تا بستری برای آموزش بالینی دانشجویان پزشکی و پرستاری و دیگر رشته‌های مرتبط فراهم شود.»


قاسم‌بیگلو که از غرفه خبرگزاری آنا بازدید می‌کرد در ادامه اظهار داشت: «یکی از الزامات وزارت بهداشت برای توسعه علوم پزشکی وجود بستر بالینی است که این بستر را از طریق بیمارستان‌ها و در بعضی از موارد با قراردادهایی که با تأمین اجتماعی و وزارت علوم می‌بندیم این بستر را فراهم می‌کنیم.»


اوافزود: «در مقوله ایجاد فضاهای آموزشی برای دانشجویان پزشکی با جدیت ورود کرده‌ایم و از بعد کیفیت و آموزش بهتر، بیمارستان‌ها را بررسی می‌کنیم. بر این اساس از اواخر سال 92 به شکل جدی بحث اعتباربخشی را که از الزامات وزارت بهداشت برای شروع فعالیت بیمارستان‌هاست پیگیری می‌کنیم.»


مدیرکل توسعه دانشگاه آزاد در همین باره اضافه کرد: « تیم‌های ارزیاب اعتباربخشی را وجود آوردیم و افراد این گروه‌ها را از بین کسانی که بیمارستان‌ها برای این کار انتخاب کرده بودند، دعوت کردیم،به آنها آموزش دادیم و برای ارزیابی از آنها استفاده کردیم. اکنون که مقوله اعتباربخشی را دنبال می‌کنیم توانسته‌ایم موفقیت‌هایی هم در ارزیابی‌های وزارت بهداشت از بیمارستان‌های دانشگاه آزاد را کسب کنیم. »


او چگونگی رفع چالش‌ها و مشکلات مسئولان بیمارستان‌ها را تشریح کرد و گفت: « جلساتی با مسئولان بیمارستان‌ها برگزار کرده‌ایم. در این جلسات چالش‌ها و مشکلاتشان را استخراج کردیم تا کمبودها رفع شود. و این اقدام کمک کرد تا بیمارستان‌های دانشگاه آزاد باکیفیت بالاتری به کار خود ادامه دهند و فضای مناسب‌تر و باکیفیت‌تری برای آموزش به دانشجویان فراهم کنند.»


قاسم بیگلو از عملکرد دوساله دکتر میرزاده قدردانی کرد و درباره بهبود روند توسعه حوزه پزشکی در دو سال اخیر اظهار داشت: «یکی از سیاست‌های ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای وضع دانشگاه و توجه ویژه به توسعه حوزه علوم پزشکی بود. اگر حمایت‌های دکتر میرزاده نبود ما در حوزه سلامت قطعاً موفقیتی کسب نمی‌کردیم. همچنان این حمایت‌ها از طرف ایشان ادامه دارد و موجب تغییر و تحول در حوزه‌ها می‌شود به همین دلیل نسبت به گذشته موفقیت‌های چشمگیری در این دو سال مدیریت دکتر میرزاده داشته‌ایم.»


او درباره مهم‌ترین اهداف کوتاه و بلندمدت حوزه علوم پزشکی تصریح کرد: « داشتن «دانشگاه سالم» یکی از اهداف مهم حوزه پزشکی در دو سال مدیریت دکتر میرزاده است. مجموعه دانشگاه آزاد را باید به سمت دانشگاه سالم برد که این دانشگاه متشکل از نیروها و کارکنان و دانشجویان و محیطی سالم باشد.»


او در پایان از واحدهای دانشگاهی که طرح دانشگاه سالم را اجرا کرده‌اند گفت : «طبق بخشنامه‌ای که از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد، دکتر میرزاده شرایطی را ترسیم کردند که در آن جایگاه همه واحدهای دانشگاهی را در مدل دانشگاه سالم به‌تناسب درجه واحد تعریف کردند و تاکنون 65 واحد دانشگاهی این طرح را اجرایی کرده‌اند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته