دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 15:21

محصولات غذایی جدید غیر مجاز کدام‌ها هستند؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو، اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی که به دلیل فقدان اسناد بهداشتی، غیر مجاز شناخته شده‌اند را اعلام کرد.
کد خبر : 4864

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد هاشمی گفت: رنگ غذایی «ناتکو» با نام تجاری "natko"، کنسرو قارچ با نام تجاری "reem" تولید کشور چین، انواع ادویه جات با نام های تجاری «آقاجون» و چاشنی طبخ و زعفران با نام تجاری «آناهیتا» غیر مجاز هستند.


وی افزود: همچنین گلاب با نام تجاری «صلوات»، پنیر لیقوان با نام «آریا جدید»، آلوچه و زرد آلو با نام تجاری «تک ایستین»، هل، خلال پسته و خلال بادام با نام تجاری «عطر آفرین»، آلوچه عشایری با نام تجاری «آرتا آلچا»، اسنک هندی با نام تجاری «مزرعه» و پنیر گوسفندی شرکت بسته‌بندی «برادران نصرتی زاده» با نام تجاری «لیقوان» تقلبی و غیر مجاز هستند.


مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متخلفان همواره باید به خاطر داشته باشند که سازمان غذا و دارو با قدرت هر چه بیشتر سطح عرضه را رصد می‌کند ادامه داد: این واحدهای تولیدی به دلیل تولید محصولات غذایی فاقد مجوزهای مورد نیاز وزارت بهداشت از سوی اداره کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، غیر مجاز شناخته شده و اجازه تولید و عرضه هیچ یک از محصولات نامبرده را ندارند.


هاشمی در پایان از کسانی که محصولات نامبرده را در مراکز خرید شهری، نظیر فروشگاه‌های اتکا، رفاه، شهروند، سپه و تمامی سطوح عرضه مشاهده می‌کنند خواست در اسرع وقت، روابط عمومی سازمان سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.


شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹ آماده دریافت مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیر مجاز است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته