دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1399 - 19:30

المپیک در سال 2021 برگزار می‌شود؟/ جهان به دنبال شکست ویروس نامرئی

شیوع ویروس کرونا باعث شد المپیک 2020 توکیو یک سال به تعویق بیفتد و حالا خبر از لغو کامل این رقابت‌ها به گوش می‌رسد.
کد خبر : 486353
ap_20030128956111.jpg

گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، برگزاری رقابت‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ یکی از مهم‌ترین موضوعات چالش‌برانگیز ورزش جهان شده است. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت رقابت‌های المپیک را برای نخستین بار یک سال به تعویق بیندازد؛ اما حالا خبر از لغو رقابت‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ هم به میان آمده است.


با توجه به اینکه ویروس کرونا در تمامی جهان شیوع پیدا کرده است و متأسفانه هنوز واکسن این ویروس کشف نشده است به همین خاطر برگزاری این بازی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. چند روز پیش رئیس انجمن پزشکی کشور ژاپن اعلام کرده در صورت ساخته نشدن واکسن ویروس کرونا بعید است المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.


این در حالی است که کشور ژاپن ۱۳ میلیارد دلار برای برگزاری این رقابت‌ها هزینه کرده است و حالا چالش بر سر این است که چه کسانی این ضرر را جبران می‌کند؛ البته کمیته بین‌المللی المپیک چند روز گذشته در یکی از بیانیه‌های خود اعلام کرده که نخست‌وزیر ژاپن این هزینه را تقبل کرده هرچند که پس از مدتی این قسمت از بیانیه حذف شد و کشور ژاپن اعلام کرد چنین قولی به IOC نداده است.


به‌هرحال برگزاری رقابت‌های المپیک در هاله‌ای از ابهام است، هنوز مشخص نیست که آیا جهان بر این ویروس نامرئی غلبه می‌کند یا اینکه قدرت این ویروس به‌قدری زیاد است که مسابقات المپیک را هم این بار به تعویق نمی‌اندازد بلکه برای نخستین بار در تاریخ ورزش دنیا این بازی‌ها لغو می‌شود.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته