دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1399 - 09:12

قلعه‌نویی و اعتباری که از دست رفت/ کمیته استیناف نسخه ژنرال و سپاهان را یکجا پیچید

کمیته استیناف با رأی قاطع خود سپاهان را بازنده اعلام کرد و درِ خروج را به امیر قلعه‌نویی نشان داد.
کد خبر : 486147
امیر قلعه‌نویی 15.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کمیته استیناف در نهایت عصر دیروز (دوشنبه) رأی نهایی خود در مورد دیدار برگزار نشده سپاهان و پرسپولیس از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر را صادر کرد و بر اساس آن صدرنشین لیگ سه بر صفر برنده این بازی اعلام شد تا به نوعی شانس قهرمانی این تیم هم بسیار بالا رود. در این میان آن همه هیاهو، جنجال و قسم‌های عجیب و غریب از سوی سرمربی سپاهان نیز کوچکترین تاثیری در رای کمیته استیناف نداشت و حالا امیر قلعه‌نویی ماند و هزاران هوادار تیمش که باید به آنها جوابگو باشد.


چنانچه همه اتفاقاتی که پیرامون دیدار برگزارنشده سپاهان و پرسپولیس را کنار هم قرار دهیم، به‌خوبی می‌توان برداشت کرد که امیر قلعه‌نویی حاضر نبود تیمش را در غیاب کی‌روش استنلی مصدوم و هواداران به میدان بفرستد و به نوعی آن شرایط را رقم زد تا بلکه این مسابقه در تاریخ دیگری برگزار شود. در سوی مقابل پرسپولیس خیلی حرفه‌ای عمل کرده و با حاضر شدن در زمین مسابقه  و رعایت قوانین برگزاری بازی هیچ‌گونه بهانه‌ای به دست ناظران بازی نداد تا در نهایت برنده جدالی شود که شاید در صورت برگزاری به مساوی در آن هم راضی بود.


به‌جرئت می‌توان گفت که امیر قلعه‌نویی با اتخاذ  آن تصمیم یکی از بزرگترین اشتباهات خود را در دوران مربیگری‌اش انجام داد. اشتباهی شبیه آن غفلتی که چند سال قبل در استقلال مرتکب شد و با تأخیر در اعلام لیست استقلال به کنفدراسیون آسیا باعث محرومیت تیمش از حضور در لیگ قهرمانان شد و به خاطر همین مسئله هم سخت مورد اعتراض هواداران استقلال قرار گرفت.


حالا مشابه این اتفاق در سپاهان رخ داده و هواداران این تیم امیر قلعه‌نویی را مقصر آن می‌دانند. اتفاقی که فاصله امتیازی طلایی پوشان با پرسپولیس را به 10 امتیاز رساند در حالی که آنها تنها امیدشان برای نزدیک شدن به صدر جدول پیروزی در بازی خانگی بود که برگزار نشد. 


کمیته استیناف با رأی قاطعانه‌اش نه‌تنها امیدهای سپاهان و هوادارانش برای نزدیک شدن صدر جدول را بسیار کمرنگ کرد، بلکه نسخه ژنرال را هم در اصفهان پیچید و او از حالا باید به فکر یک تیم جدید برای فصل آینده باشد. از این جهت که هواداران سپاهان دیگر علاقه‌ای به ماندن قلعه‌‌نویی در تیم‌شان ندارند و در سوی دیگر مجموعه این باشگاه نیز بعد از هزینه‌های هنگفت در دو فصل پیاپی از اینکه مجدد دستشان از جام کوتاه مانده حسابی از عملکرد سرمربی تیم خود شاکی و قصد ادامه همکاری با وی را ندارند.


شاید قلعه‌نویی برای بازگرداندن اعتبار از دست رفته‌اش نیاز به یک معجزه دارد‌. اینکه صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرد یا اینکه در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آن قدر خوب نتیجه بگیرد که هواداران تیمش اتفاقات رخ داده را به فراموشی بسپارند.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته