دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1399 - 15:17

راهنمای برگزاری کلاس آنلاین

یکی از راه های آموزشی که می تواند شرایط آموزش را گسترده تر کند، برگزاری کلاس های آنلاین است.
کد خبر : 486046
image1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از راه های آموزشی که می تواند شرایط آموزش را گسترده تر کند، برگزاری کلاس های آنلاین است. برای برگزاری کلاس آنلاین موفق باید زیر ساخت های مناسب داشت و از پلتفرم های با کیفیت که برای این روش آموزشی در نظر گرفته شده اند، استفاده کرد. شرکت فناوران سینداد یکراهنمای کامل برگزاری کلاس های آنلاین گردآوری کرده است که می تواند به شما در برگزاری هر چه بهتر کلاس های مجازی و وبینارها کمک کند. همچنین می توانید از مشاوره و پشتیبانی رایگان تیم فنی در بسته ویژه مشاوران، مدارس و آموزشگاه‌ها کمک بگیرید و از زیرساخت‌های قدرتمند و پهنای باندمناسب، برای برنامه های آنلاین خود استفاده کنید.



از کجا شروع کنیم؟


پس از آنکه اینترنت ثابت ۵۱۲ مگابایت، لپ تاپ یاکامپیوترشخصی، وب‌کم، میکروفون و وایت‌برد لمسی در دسترس قرار گرفت،برای وبینار و کلاس آنلاین باید سه گام اساسی برداشته شود. اگر در هر کدام از این گام ها، اصول را رعایت کنید می توانید به کیفیت کلاس خود امیدوار باشید. این گام ها عبارتند از:



  1. برای برگزاری کلاس باید ابتدا زیر ساخت مناسبی تدارک ببنید. 

  2. پلتفرمی با قابلیت بالا، بهترین ابزار برای ارتقا کیفیت کلاس خواهد بود.

  3. پشتیبان فنی کارکشته برای کلاس انتخاب کنید تا بصورت 24 ساعته از خدماتشان استفاده کنید.


زیر ساخت کلاس آنلاین


با توجه به نفرات شرکت کننده در کلاس آموزشی تان، باید زیر ساخت متناسبی تدارک ببنید.برای برگزاری کلاس‌های مجازی و وبینار‌ها در انتخاب سرور با سرعت بالا، وسواس بیشتری بخرج دهید. اهمیت سرعت بارگذاری با توجه به لوکیشن سرور که در داخل یا خارج از کشور واقع شده است؛ مشخص می شود. در چند سال اخیر، با افزایش روند رو به رشد فن‌آوری‌های مرتبط با اینترنت در داخل کشور و به‌خصوص توسعه و بهبود زیرساخت دیتاسنترها، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات هاستینگ و میزبانی وب موفق به راه‌اندازی سرویس‌های هاست داخل ایران با کیفت مناسب شده‌اند. و می توانید برای کلاس از سرور اختصاصی ایران کمک بگیرید.


نرم افزار مناسب برای کلاس آنلاین


برای افزایش سرعت آشنایی با شرایط کلاس آنلاین، بهتر است یک نرم افزار با استفاده راحت و ترجیحا رایگان در نظر بگیرید. معروف ترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین به شرح زیر هستند که هر کدام قابلیت های متفاوتی دارند:


1 - نرم‌افزارadobe connect


یکی ازبهترین نرم‌افزارهای موجود که از آن برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و وبینارها استفادهمی‌شود adobe connect است. با این نرم افزار علاوه بر امکان برگزاری کلاس آنلاین، شرایط ضبط جلسات آموزشی نیز وجود دارد. ویژگی های نرم‌افزار adobe connect  عبارتند از:



  • کنفراس در وب

  • کنفرانس داخل شبکه

  • کلاس‌های مجازی و آنلاین در وب


سفارشی سازی adobe connect  


امکانات نرم افزارadobe connect



  • امکان آپلود و نمایش تصاویر، فایل‌های PDFو پاورپوینت و اشتراک گذاری لینک‌ها

  • امکان چت گروهی یا انفرادی با افراد حاضر درکلاس یا جلسه

  • امکان استفاده از تخته وایت برد و نمایش آن

  • کلاس آنلاین

  • امکان اشتراک گذاری صفحه شخصی


· امکان مدیریت کاربران و شرکت کنندگان در وب کنفرانس


2-  نرم‌افزارBigBlueButton


نرم ‌افزار BigBlueButton یک سیستم وب کنفرانس متن‌ باز است. اساس این نرم‌افزار بر روی سیستم عامل نوعGNU/Linux قرارگرفته است که البته با استفاده ازUbuntu 16.04 اجرامی‌شود. همانند سایر سیستم‌های وب کنفرانس، چنین یکپارچگی برای بسیاری ازسیستم‌های کلاس آنلاین و تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است. این نرم‌افزار قابلیت فارسی سازی نیز دارد. برای راه‌اندازی نرم افزار بیگبلوباتن شما نیاز به حداقل یک سرور مجازی لینوکس دارید. تمامی امکاناتی که برای یک کلاس آموزشی نیازدارید درمجموعه ‌ای ساده اما کامل و پیشرفته جمع اوری شده است و شما تنها بایک دگمه به دنیای آموزش و یادگیری دسترسی خواهیدداشت.


امکانات نرمافزارbigbluebutton



  • امکان برقراری ویدئوکنفرانس با نرم ‌افزارBigBlueButton

  • محدودکردن فراگیران از ورود به دوره آموزشی تازمانی که معلم به کلاس نیامده

  • نظارت بردوره های آموزشی فعال و پایان دادن به هرجلسه

  • ضبط و پخش سخنرانی های خودتان

  • مدیریت و دسترسی به سخن کلاس ضبط شده


· لینک دهی هرجلسه کلاس به دوره های ضبط شده در نرم افزار


پشتیبانی فنی جهت برگزاری کلاس آنلاین


پس از آنکه شرایط برگزاری کلاس آنلاین را فراهم کردید برای برگزاری کلاس بدون قطعی و اشکالات فنی، باید یک تیم پشتیبانی قوی داشته باشید. این تیم، اطمینان خاطر از برگزاری کلاس بی وقفه و با کیفیت عالی را برای شما به ارمغان می آورد. . شما با کمک مشاوران سینداد در این مرحله مناسبترین سرور ها برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب کنید. تیم فنی شرکت سینداد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سرویس مناسب با نیاز شما را راه اندازی کرده و فقط کافی است با لینک ارسالی، شما وارد ناحیه کاربری شده و از خدمات برگزاری کلاس آنلاین بهره مند شوید.


مزیت های خرید سرور از سینداد:



  • در صورتی که وب سایت شخصی دارید، امکان ست کردن آدرس دامین شخصی برای پلان‌های اختصاصی امکانپذیراست.

  • سرورها برای شما به صورت رایگان راه اندازی شده و نیازبه کارفنی ازجانب شما نیست.

  • پشتیبانی کامل از سرویس شما انجام می‌پذیرد.

  • محدودیتی برای برگزاری کلاس در طول ساعات شبانه روز نخواهدبود.


· برای بهره ‌مندی از بالاترین کیفیت و سرعت دربرگزاری کلاس‌های آنلاین از سرور‌های قدرتمند و استاندارد داخل ایران استفادهمی شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: کلاس آنلاین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته