تفاوت پیامک تبلیغاتی و پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا،پوش نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که میتواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست. سرویس پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی امکانی است که میتوان علاوه بر استفاده از ظرفیتهای کاربران وبسایت خود، از کاربران سراسر وب استفاده کنید و پیام خود را به دست آنها برسانید.
در مطلب پیش رو با علیرضا سهرابیزاده، سرپرست دیجیتال مارکتینگ یکتانت همراه میشویم تا ببینیم تفاوت پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی با پیامک در چیست؟
تفاوت شیوه دریافت پیامک و پوش نوتیفیکیشن
در پوش نوتیفیکیشن، خود کاربر با علاقه شخصی خود قبول کرده است که این پیام را دریافت کند. در شیوه پیامکی، ممکن است کاربرخود شماره تماسش را به آن مجموعه داده باشد؛ اما در اغلب موارد به این صورت عمل میشود که به صورت تصادفی، تبلیغات پیامکی به یک سری از شمارهها ارسال میشود. مطمئنا این که شما نمیخواستید پیامک تبلیغاتی برایتان ارسال شود؛ میتواند ویژگی آزاردهنده این روش باشد.
به گفته سهرابیزاده : «در روش پوش نوتیفیکیشن زمانی که شخصی اینترنت خود را در نسخه دسکتاپ یا گوشی همراهش فعال کند؛ نوتیف به سرعت روی مرورگر یا گوشی او نمایش داده میشود و میتواند اعلان را باز کرده و متن اصلی آن را مطالعه کند. اما در شیوه پیامک تبلیغاتی در اکثر موارد، کاربر باید پیامک مورد نظر را باز کند تا بتواند وارد صندوق پیام خود شده و اگر آن پیامک حاوی لینک باشد، روی آن کلیک کرده و وارد صفحه مورد نظر شود. در صورتی که در پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، زمانی که کاربر روی نوتیفیکیشن مورد نظر کلیک میکند؛ به سرعت وارد صفحه لندینگی که ارسالکننده مدنظر داشته است، میشود.
تفاوت نمایش پیامک و پوش نوتیفیکیشن
وقتی پوش نوتیفیکیشن ارسال میشود، میتواند به غیر از متن و تیتر، دارای آیکون یا عکس نیز باشد. در دسکتاپ و ویندوز، هم متن و تیتر و هم آیکون و عکس، با هم نمایش داده میشوند؛ در نسخه موبایلی، در درجه اول، تیتر و آیکون دیده میشود و پس از کلیک روی اعلان مورد نظر، متن و عکس نیز قابل رویت خواهد بود. سهرابیزاده در این خصوص میگوید: « وجود آیکون و عکس در پوش نوتیفیکیشن، در مقابل شیوه پیامکی که فقط شامل متن است؛ میتواند بازدهی بیشتری داشته باشد و نرخ کلیک را بالاتر ببرد. همچنین اگر کاربر پس از کلیک بر روی پوش نوتیفیکیشن به لندینگ درستی هدایت شود، نرخ تبدیل (کانورژن) به شدت افزایش پیدا میکند.»
تعداد کاراکترهای پیامک و پوش نوتیفیکیشن
کاربران برای استفاده از سرویس پیامک تبلیغاتی عموما از پیامک یک صفحهای استفاده میکنند که نهایتا ۷۰ کاراکتر در آن جای میگیرد؛ اگر بخواهند دو صفحه ارسال کنند، طبیعتا باید مبلغ دو برابری پرداخت کنند.
سهرابی زاده درباره پوش نوتیفیکیشن اینگونه میگوید: «پوش نوتیفیکیشن بخشهای مختلفی دارد که شامل یک آیکون، یک عکس بزرگتر، تیتر و متن است. در یکتانت، تیتر میتواند ۳۵ کاراکتر باشد و شما میتوانید خیلی کوتاه ولی موجز مقصود خود را توضیح دهید. متن اعلان نیز میتواند تا ۱۵۰ کاراکتر را دربرگیرد. در قسمت متن میتوانید توضیح بیشتری درباره موضوع موردنظر خود بدهید.»
با تمام توضیحاتی که گفته شد؛ تجربه ثابت کرده که تیتر، مهمترین عامل جذب مخاطب همه محتواها است و کاربر بیشتر از همه به تیتر پوش نوتیفیکیشن توجه میکند.
برتری پوش نوتیفیکیشن نسبت به پیامک
برتری عمده پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی نسبت به پیامک، قیمت آن است. هزینه پوش نوتیفیکیشن نسبت به پیامک به مراتب کمتر و به صرفهتر است. سهرابیزاده میگوید: «پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی نسبت به پیامک تبلیغاتی هزینه خیلی کمتری دارد و با توجه به داشتن عکس و آیکون و بیشتر بودن نرخ باز شدن نوتیف نسبت به پیامک، شما را به هدف موردنظرتان نزدیکتر میکند».
نرخ جذب کاربر و تعامل کاربر در پوش نوتیفیکیشن خیلی بیشتر از پیامک تبلیغاتی است. از این رو کسبوکارهای زیادی برای افزایش فروش، نصب اپلیکیشن، اطلاعرسانی رویدادها یا تخفیفات مختلف، دسترسی راحت و کمهزینه به میلیونها کاربر و ... از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده میکنند.
نتیجهگیری
پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، تکنولوژی جدیدی است که مورد استفاده قرار میگیرد و با توجه به اینکه جدیدا بسیار مرسوم شده است؛ تلاش میکند تا مشکلات و معایب شیوههایی مانند ایمیل و پیامک را برطرف کند.
اگر شما سازمانی شناخته شده هستید که کمپین تبلیغاتی برای خود در نظر دارید؛ پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکتانت میتواند بهترین انتخاب شما باشد. به این دلیل کهبا توجه به استفاده از عکس و آیکون در محتوای پیام، میتوانید تا حد زیادی اطمینان حاصل کنید که کاربران کلیک میکنند و به صفحه لندینگ مورد نظر شما وارد میشوند. امیدواریم با استفاده مناسب از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی با هزینه مقرون به صرفه به هزاران کاربر در سراسر وب دسترسی پیدا کنید و پیام خود را به آنها برسانید.
امیدواریم به پاسخ سوال پوش نوتیفیکیشن چیست و تفاوت آن با پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و پیامک رسیده باشید. علاوه بر اینها ابزارهای مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و میتوانید با استفاده از آنها حرفهایتر در فضای آنلاین فعالیت کنید.
انتهای پیام/
انتهای پیام/