دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 13:37
4 خبر/

برگزاری شورای تخصصی اداری و مالی 5 استان با حضور دکتر احسانی در واحد کرج

شورای تخصصی اداری و مالی استان‌های سمنان، زنجان، قم، البرز و قزوین با حضور دکتر مرتضی احسانی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی، روسای واحدهای دانشگاهی و با میزبانی واحد کرج برگزار شد.
کد خبر : 48595

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جلسه همچنین مدیران حوزه‌های اداری و مالی واحدهای مربوط حضور داشتند و مسائلی از قبیل وضعیت حساب‌های فی مابین واحدها با سازمان مرکزی، کاهش هزینه‌های غیرضروری و نظارت مستمر روسای واحدها بر آن، برنامه‌ریزی و حرکت در مسیر کاهش وابستگی واحدهای دانشگاهی به شهریه، پیگیری مطالبات سنواتی و حقوقی واحدها مطرح و بررسی شد.


از دیگر مسائلی که در این شورای تخصصی مطرح شد می‌توان از بحث درباره تغییر و بازنگری آیین‌نامه کمیسیون معاملات به نحوی که اختیارات هیأت امنای استان‌ها و واحدها در تصمیم گیری های مربوطه بیشتر باشد، نام برد.


یکی از مسائل مهم مطرح شده در این کمیسیون برقراری حق تخصص اداری برای پرسنل کارشناس بود که پیشنهادها و راهکارهایی برای کارکنان با مدرک دیپلم نیز ارائه شد تا با تمهیداتی این قشر زحمتکش نیز از افزایش حقوق مناسب برخوردار شوند که در حال بررسی است.


دکتر بهروز میرزا، رئیس واحد کرج، نیز با شرح اجمالی درباره مفاد و مصوبات این جلسه به آنا گفت: در این جلسه بر راهنمایی و استفاده دانشجویان کم‌درآمد در راستای بهره‌گیری از منابع صندوق رفاه دانشجویان تاکید فراوان شد.


وی افزود: عدم جذب کارکنان در واحدهای دانشگاهی بدون اخذ مجوز لازم از سازمان مرکزی نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و به واحدها اعلام شد برای کمبود نیروی انسانی خود از نیروهای مازاد سایر واحدها به جای استخدام نیروی جدید استفاده کنند.


بیش از 100 دانشجو در کارگاه کلمات کلیدی حقوق در ازدواج جوانان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج شرکت کردند


به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج کارگاه کلمات کلیدی حقوق در ازدواج جوانان برگزار شد.


دکتر احمد محمدی در این ‌کارگاه که با حضور بیش از 113 نفر برگزار شد، به بررسی و تشریح محورهای چگونگی داشتن ازدواج موفق، مباحث مهریه و حق طلاق و همچنین روابط زناشویی با الگوگیری مناسب پرداخت.


محمدی با توجه به چگونگی برقرار کردن یک رابطه سالم که به ازدواج ختم شود، افزود: دانستن نکات حقوقی ازدواج و مسائلی که باعث ازدواج خوب می‌شود از ضروریات شروع یک زندگی موفق مشترک است.


وی با استناد بر قوانین حقوقی رضایت طرفین را نیز لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: ازدواج باعث آرامش و آسایش می‌شود و شرط اولیه کسب این آرامش رضایت طرفین است.


محمدی با توجه به اینکه طبق قانون 1133 قانون مدنی، حق طلاق در دست مرد است ادامه داد: عدم پرداخت مهریه در هنگام عقد برابر است با عدم صداقت که خود باعث سستی بنیان خانواده می‌شود.


در پایان این کارگاه که با استقبال خوب دانشجویان همراه بود دانشجویان سئوالات خود را پیرامون مسائل مطرح شده طرح کردند و پاسخ خود را از مدعوین با رتبه‌های تک رقمی کانون در رشته حقوق دریافت کردند.


کارگاه‌های استراتژی «همدلی و هم‌زبانی بدل استراتژیک آنفلونزای نیویورکی»


به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه کارگاه «استراتژی همدلی و هم‌زبانی بدل استراتژیک آنفلونزای نیویورکی» در سالن اجتماعات شهید باهنر واحد کرج برگزار شد.


در این کارگاه حجت الاسلام ارجمند انواع استراتژی در آمریکا را نام برد و درباره آن توضیحاتی به جمع حاضر ارائه کرد.


وی موضوع کارگاه را در دو بخش نفرت مردم از دولت و نفرت مردم از اسلام در آمریکا بررسی کرد.


ارجمند در بخشی اول از سخنانش به نفرت علیه اسلام مسائلی را همچون ساخت و نشر هزاران مقاله بر ضد دین مبین اسلام پرداخت.


وی با بیان اینکه دشمنان در نشر این اکاذیب در سایت‌های مجازی مختلف به نشر موضوعات فتنه در اسلام مشغولند و افزود: در صدر اسلام نیز به فتنه‌هایی علیه اسلام و مسلمین توجه شده است.


همچنین کارگاه آمریکاشناسی با سخنرانی دکتر متقی برگزار شد که در بخشی از این کارگاه به بررسی روابط آینده ایران و آمریکا پرداخته شد.


کارگاه آموزشی معجزه تنفس و افزایش سطح انرژی های بدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج


یکی از موارد مهمی که بشر امروز با آن دست و پنجه نرم می کند مشکل استرس ناشی از زندگی صنعتی و مدرن است، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد کرج در راستای نشاط بخشیدن به قشر دانشجو و کاهش تنش‌ها و استرس‌های مذکور در بین دانشجویان اقدام به برگزاری کارگاه معجزه تنفس کرد.


در این کارگاه دکتر شاهسون در قالب موضوعات مهمی درباره نحوه استرس‌زدایی سخن گفت و با بیان انواع استرس مسائل به‌وجود‌آورنده استرس در زندگی رومزه را برشمرد.


وی با توجه به تکنیک‌هایی برای افزایش سطح انرژی‌های بدن به معرفی تمرین‌های عملی برای رسیدن به آرامش و افزایش انرژی پرداخت.


انجام تکنیک‌های عملی و مشاهده آثار آن روی شرکت‌کنندگان در این کارگاه مورد توجه و استقبال چشمگیر دانشجویان علاقه‌مند قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب